Stap 10: Maken van een tetraëder
Aanbrengen van een tetraëder moeten we eerst een driehoek maken. We doen dit op precies dezelfde manier zoals we het driehoekje voor de vorige vaste stof met een constante breedte gemaakt:
1) type: veelhoek [enter] / / dit de veelhoek opdracht wordt aangeroepen.
2) type: 3 [enter] / / Dit wil zeggen hoeveel zijden wij willen.
3) type: 100,100 [enter] / / wij zeggen waar we willen het centrum.
4) type: ik [enter] / / Dit zegt dat we willen het driehoekje worden ingeschreven in een denkbeeldige cirkel.
5) type: 20 [enter] / / Dit vertelt AutoCAD de straal van de denkbeeldige cirkel in mm.
Nu hebben we onze driehoek moeten we om het te maken 3D. Dus als je niet al in 3D modeling zou nu een goed moment om te overstappen op het door deze te kiezen uit het drop down menu aan de bovenkant van het scherm. Nu willen we op 3 lijnen aan een top hoekpunt toevoegen:
1) type: lijn [enter] / / Dit vraagt de opdrachtregel.
2) Klik op een van de hoekpunten van de driehoek / / dit definieert het beginpunt van de lijn.
3) type: 100,100,28.2843 [enter] / / Dit zijn de coördinaten van onze vierde hoekpunt.
4) type: lijn [enter] / / Dit vraagt de opdrachtregel.
5) klikt u op het hoekpunt dat u zojuist hebt gemaakt en vervolgens een andere hoekpunt [enter].
6) herhaal 4) en 5) voor de resterende hoekpunt.
U kunt de kubus in de hoogste juiste hoek gebruiken of u kunt houd shift en uw muiswieltje om de baan van het object als u wenst.