Stap 11: LEDS en belangrijkste code in C
"Wait!" Ik hoor je uitroepen. "Zach, dit is belachelijk! Waarom zou u talen medio instructable!"Ik heb twee antwoorden voor u.
1. want het is belangrijk om te begrijpen hoe de vergadering kan worden gekoppeld met C-code
2. omdat onze opdracht een mengsel van vergadering en de C-code voor een goede mark vereist: P
Dus, ongeacht de reden, dit is de volgende stap in ons proces, en gelukkig, veruit de gemakkelijkste.
We gonna een hoofdfunctie schrijven in C, dat de pokemonmaster functie in de vergadering oproept.
We zijn ook gaan schrijven van een eenvoudige C-functie die wordt ingeschakeld en uitgeschakeld sommige LEDS wanneer een sensor-interrupt heeft teweeggebracht.
En hier is de code:
#include < stdio.h >
nietig lightup(int *LEDS);
int main() {}
pokemonmaster();
keren 0;
}
ongeldig lightup(int *LEDS) {}
* LEDS = 10;
terugkeer;
}
ongeldig lightdown(int *LEDS) {}
* LEDS = 0;
terugkeer;
}
En je dacht dat het moeilijk zou zijn: P
De echte truc hier is om er zeker van te zijn dat erin het adres voor de LEDS die u wilt registreren 4 (r4) voor het aanroepen van de functies lichtgevend en lightdown. Zoals ik al eerder zei, worden de variabelen in r4-r7, vervolgens de stack doorgegeven. Dit is een standaard, en C werd geschreven te verwachten.
That's it! Als je hebt weten mijn verwarrend instructies te volgen, zul je sommige vrij handige code!
Als u geen problemen bij allen met deze codering instructies hebt gehad, aarzel dan niet mij een vraag te stellen. Ik zal mijn best doen om iets te verduidelijken.
Nu, laten we alles samen en krijgen onze robot lopen!