Stap 6: schieten
De meest voorkomende oplossing voor deze uitdaging is voor het comprimeren van de bal tegen een spinnewiel, die versnelt het genoeg om het te lanceren een aanzienlijke afstand. De twee belangrijkste varianten van dit ontwerp zijn enkele en dubbele wielen shooters. Enkele wielen shooters zijn eenvoudig en hebben de neiging om veel backspin aan de bal. De bal van afrit snelheid is ongeveer gelijk aan ½ van het wiel de oppervlaktesnelheid. Dubbele wielen shooters zijn meer ingewikkeld mechanisch, maar de bal verder kunnen voortbewegen. Dit komt omdat de bal de afrit snelheid ongeveer gelijk aan het wiel de oppervlaktesnelheid is. De eerste twee foto's tonen enkele voorbeelden van shooters.
Zo veel teams geleerd in 2012, de sleutel tot het opbouwen van een nauwkeurige schutter is om strak de controle zo veel variabelen betrokken mogelijk. Deze omvatten wiel snelheid, de hoek van de lancering, snelheid van ballen invoeren van de schutter, de oriëntatie van de schutter ten opzichte van haar voeding systeem, controle en bal ontsporing tegen het wiel en capuchon oppervlak.
Katapulten zijn veel minder gebruikelijk in schiet spellen, omdat zij niet aan het vuur zeer snel. Hun belangrijkste voordeel is echter dat ze nauwkeuriger dan traditionele shooters kunnen. Katapulten worden meestal aangedreven door pneumatiek of veren. De laatste foto is van een team dat pneumatiek gebruikt voor het aandrijven van een katapult het afgelopen jaar.
Foto Credits:
http://www.chiefdelphi.com/media/Photos/37418
http://Gallery.raiderrobotix.org/2012-Championships/2012ChampDSP/IMG_3448
http://www.teamxbot.org/index.php?option=com_content&view=article&id=47&Itemid=55