Stap 8: Uw eerste programma: instelling grenzen
Herinner me uit hoofdstuk 1 dat we 128 blokken over het scherm (of X hebben) en we 96 blokken hebben we kunnen trekken uit de bovenkant van het scherm aan de onderkant van het scherm. (of Y)
Door het bijhouden van de nummers character_x en character_y aangezien zij veranderen kunnen we voorkomen dat een crash of ongewenste effect.
Voeg een paar witregels hieronder uw code en laten we het maken van een andere functie van de PUB genaamd check_boundaries.
We hebben vier verschillende controles die we lopen.
Laten we breken de vier als voorwaarden:
- Als character_x groter dan 127 is is vervolgens character_x ingesteld op 127.
- Als de character_x kleiner is dan 0 is dan character_x ingesteld op 0
- Als de character_y kleiner is dan 0 is dan character_y ingesteld op 0
- Als character_y groter dan 95 is is dan character_y ingesteld op 95
Dit verzekert een mooie "grens", die wordt gecontroleerd telkens wanneer een knop wordt ingedrukt in onze originele als MIGS voorwaarde verklaringen.
Ik kan bellen PUB verklaring met bijna elke naam die ik kan bedenken:
PUB verklaringen namen zijn flexibel!
Laatste stap!
Voeg de volgende coderegels toe:
Ditmaal zijn we het creëren van de functie van een PRI-vate die het migs_wiiclassic.spin -stuurprogramma vergemakkelijkt. Ik zal praten meer over meerdere tandwielen in het volgende hoofdstuk, dus voor nu gewoon de vier regels toevoegen.