Stap 5: Uw eerste programma: PUB
Het is tijd om de eerste PUBlic functie die zal worden gebruikt als het primaire onderdeel van ons programma maken.
Typ de volgende regels:
Want dit onze primaire functie van de PUB voor ons programma is, heb ik besloten te noemen dit belangrijkste. We kunnen hier elke naam die wij wilden heb gebruikt en het is gebruikelijk om naam PUB functies door hun werking te maken van de code gemakkelijk te lezen.
Vervolgens hebben we de snelheid van dit programma gedefinieerd als 80Mhz met de lijn, systeem. Clock(80_000_000). Meeste Propeller bestuur werken bij deze snelheid, dus verwachten om te zien een regel zoals deze in alle programma's.
Zodra de kloksnelheid is vastgesteld, is het tijd om de kickstart de twee objecten die actief in de sectie OBJ zijn:
Migs.init(MIGScontroller) begint de MIGS stuurprogramma object met behulp van de instelling die we aan de instelling van de MIGScontroller in de sectie CON van ons programma toegewezen. We kunnen migs.init(28) gebruikt worden, het is veel leuker om de instelling beschikbaar te maken in de top van ons programma in plaats van het dwingen van gebruikers om te zoeken op de code om te zoeken van de init-regel en wijzigt u het getal. De regel cognew (updateMIGS, is alleen echt nodig voor degenen met behulp van migs_wiiclassic.spin in de sectie van het OBJect en kan worden weggelaten als u gebruikmaakt van NES, toetsenbord of N64 controllers.
video.Start(ColorMode) begint de SLUG stuurprogramma object met behulp van de instelling van de ColorMode ook vermeld in de sectie van de CON van ons programma. ik heb deze versie van SLUG voor TV-gebruikers gewijzigd. De TV versie zal aanvaarden ofwel ColorMode instelling en werken prima.