Maken van animatie en Games: Gamecontrollers hoofdstuk 2
Deze serie zal duik in het gebruik van de Propeller microcontroller gebaseerde systemen voor het maken van uw eigen afbeeldingen, animaties en video games. Ik neem aan dat u alleen een zeer elementaire kennis van microcontroller programmeren en u stap voor stap vanaf begin met één punt aan het creëren van verschillende video games die zullen u grote voorbeelden voor aan de slag met uw eigen ideeën te nemen.
- Hoofdstuk 1 introductie
- Hoofdstuk 2-spelbesturingen
- Hoofdstuk 3-Lightcycles
Als u niet het lezen van het vorige hoofdstuk, ga terug en bespreek het eerst met de bovenstaande link dan doorgaan met dit hoofdstuk.
In het laatste hoofdstuk leidt u naar een paar hardwareopties wij, leidt u naar de Spin programmeertaal, de Propeller Tool, en heb je begon te werken met de grondbeginselen van de SLUG-videostuurprogramma voor de Propeller.
Ditmaal gaan we een kijkje nemen op Spelbesturingen en implementatie ervan in uw spel creatie. Specifiek, we gebruiken de Wii controller verbinding (te vinden op Propellerpowered VGAplus, VGAplus256 en Quickplayer Extreme producten) en de PS/2-toetsenbord. (te vinden op VGAplus, Parallax Demoboard en menselijke interfacekaart) Het stuurprogramma van de spelbesturing we eigenlijk ondersteunt verschillende andere mogelijke controllers met inbegrip van NES, Parallax C3 NES en N64 controllers gebruiken zonder meer dan een enkele lijn van code,
Tegen het einde van dit hoofdstuk hebt een beter begrijpen van verschillende Spin programmeren concepten alsmede het vaststellen van het begin van een eenvoudig spel.
Laten we recht springen in!
Eerste downloaden van de broncode voor dit hoofdstuk en haal het naar een nieuwe lege map. We werken vanuit die map.