Het creëren van animatie en Games: hoofdstuk 2 Game Controllers (7 / 9 stap)

Stap 7: Uw eerste programma: actie!


Alles wat we hebben gedaan tot op dit punt is een voorbereiding voor ons programma.

Ten slotte, het is tijd om onze kleine program eigenlijk doen iets!

Invoegen van een witregel onder wat u hebt getypt en voeg de volgende regels:
Opmerking!  Inspringing is zeer belangrijk. Gebruik spaties en de Tab-toets om te dupliceren wat u hier ziet.  Ik zal uitleggen nadat u klaar bent.

Aangezien dit de kern van ons programma, willen we niet stoppen, dus het eerste wat dat we doen is setup een Herhaal lus.

De opdracht herhalen zorgt ervoor dat alles wat eronder lus over en weer totdat we op het programma handelen door ofwel het programmeren van een manier om te breken uit de lus, of stoppen van het programma door het uitzetten van de Propeller is ingesprongen.

U zult merken dat u elke regel (ingesprongen onder herhalen) getypt het trok een rechte lijn langs de gehele linkerkant.  Deze regel helpt ons zien welke lijnen zijn opgenomen in de lus.   Hadden we niet ingesprongen de laatste lijn, video. VWait het zou niet opgenomen geweest.

Neem een blik bij de volgende drie coderegels:

Een als verklaring een selectievakje voorwaarde is.   De instructie als MIGS. Player1_Right == 1 controles om te zien als de rechter knop op de spelbesturing wordt ingedrukt.  Wanneer de knop is niet wordt ingedrukt het meestal meldt een 0.  Wanneer de knop wordt ingedrukt een 1 wordt gezien door de als check-voorwaarde.   Merk op hoe de volgende twee regels worden ingesprongen weergegeven opnieuw buiten de if statement?    Dit betekent dat als de rechter knop op de controller is ingedrukt, de opdracht character_x ++ en check_boundaries worden uitgevoerd.

Dus wat is er gebeurd wanneer de de character_x ++ wordt uitgevoerd?

De ++ toegevoegd 1 tot en met het bestaande waarde in het character_x variabele vak dat we in de VAR sectie van het programma gemaakt.

Toen we begonnen met het programma zetten we het nummer 45 in dat vak.   De juiste knop te drukken maakt het 46.

Gissing welk character_x--doet in het gedeelte als MIGS. Player1_Left == 1?

Dat klopt!  Wanneer de linker knop wordt gedrukt, - afgetrokken van de waarde in de variabele character_x-vak 1.

Ik wed dat onderhand als je kan vertellen precies wat MIGS_Player1_Down & MIGS_Player1_Up doen.    U waarschijnlijk kan zelfs wel raden wat er gebeurt wanneer MIGS. Een (knop/toetsenbord A) en MIGS. B (knop/toetsenbord B) worden ingedrukt.

Hoe doe je tot nu toe?   Het zou veel te nemen, maar we zijn bijna aan de actie deel van ons programma.

Tot op dit punt zijn we het lezen van de spelbesturing en aanpassen van variabelen afhankelijk van welke knop is ingedrukt.
Ik ga u vragen om het negeren van de check_boundaries -opdracht voor een paar minuten.   We zullen terugkomen op het.

Het is tijd om iets doen met al deze informatie die we hebben verzameld.

video.plot(character_x,character_y,character_color) ziet er waarschijnlijk zeer vertrouwd nummer van afgifte aan de opdracht van de plot konden we plaats van vakken op het scherm in het laatste hoofdstuk.  Deze keer die zullen we perceel op basis van onze variabelen elke keer dat herhaalt de lus. (over en weer!)   Wanneer deze nummers veranderen, de locatie van het perceel een nieuwe locatie op het scherm percelen.

video. VWait biedt het videostuurprogramma een lichte vertraging in onze repeat-lus zodat het object videostuurprogramma te halen met ons programma.   Niet laat u het achterwege.

Gerelateerde Artikelen

Het creëren van animatie en Games: hoofdstuk 1 aan de slag.

Het creëren van animatie en Games: hoofdstuk 1 aan de slag.

Welkom bij de eerste van een multi-delige serie:Maken van animatie en Games: hoofdstuk 1 aan de slagDeze serie zal duik in het gebruik van de Propeller microcontroller gebaseerde systemen voor het maken van uw eigen afbeeldingen, animaties en video g
Het creëren van animatie en Games: hoofdstuk 3 Lightcycles

Het creëren van animatie en Games: hoofdstuk 3 Lightcycles

Welkom bij de derde van een multi-delige serie:Maken van animatie en Games: hoofdstuk 3 LightcyclesDeze serie zal duik in het gebruik van de Propeller microcontroller gebaseerde systemen voor het maken van uw eigen afbeeldingen, animaties en video ga
Het creëren van uw eerste spel: Part 1: karakter oprichting en verkeer

Het creëren van uw eerste spel: Part 1: karakter oprichting en verkeer

In dit Instructable, wij zal kijken naar het creëren van een eenvoudig spel met Flash Professional 8. Dit is het eerste deel van veel en elke keer, we zullen maken het spel meer en meer complex. Ik zal ervoor zorgen dat u elk onderdeel volledig begri
Het creëren van een online winkel in 7 dagen

Het creëren van een online winkel in 7 dagen

Het klinkt zo makkelijk. U ziet de verhalen over kinderen, direct van de middelbare school, het opzetten van de multi-miljoen dollar online winkels. De pers technologie maken het geluid zo eenvoudig als het klikken op je vingers. Echter, mijn ervarin
Het creëren van een bush mes met gelaagde houten handvat

Het creëren van een bush mes met gelaagde houten handvat

dit documenten het proces van het creëren van een 'bush mes' van schroot staal en hout, tot het eindproduct. Het doel was om te produceren een nuttig hulpmiddel voor een van mijn favoriete pass-tijden, wild kamperen. Het werd ontworpen om te voldoen
Het creëren van een aangepaste Chinese knoop Strand met Hand gemaakt glaskralen

Het creëren van een aangepaste Chinese knoop Strand met Hand gemaakt glaskralen

dit instructable beschrijft het proces om te maken van aangepaste glazen bolletjes met een propaan-fakkel gevolgd door het creëren van een aangepaste Chinese knoop-onderdeel dat houdt de kralen en voltooit het stuk van juwelen.  Het wordt veronderste
Brengen van buiten naar binnen, het creëren van een vivarium voor een Python tapijt

Brengen van buiten naar binnen, het creëren van een vivarium voor een Python tapijt

Ik wilde dit Instructable maken voor iedereen die eigenaar is van een python tapijt of iedereen die overweegt het bezit van dergelijke een geweldig dier. Ik wilde mijn kennis van de veehouderij en mijn passie voor reptielen delen met mensen. Ik heb Z
Het creëren van een Home Media Streaming Center met Ubuntu

Het creëren van een Home Media Streaming Center met Ubuntu

laten we eerlijk zijn. Schijven zijn een ding van het verleden, en externe harde schijven zijn omvangrijk en lastig. Met deze gids, zal ik u tonen hoe maak je een Home Media Center, geschikt voor streaming films en muziek rechtstreeks naar je PC. Het
Het creëren van Armor met Worbla

Het creëren van Armor met Worbla

Worbla de Finest is een materiaal dat is het raken van de wereld door onweer! Gemakkelijk gemanipuleerd, warmte geactiveerd en zo hard als plastic wanneer cool - er is weinig anders in deze wereld die voldoet aan de bruikbaarheid. Voor dit project, z
Het creëren van grotere YouTube miniaturen voor Facebook

Het creëren van grotere YouTube miniaturen voor Facebook

Het creëren van grotere YouTube miniaturen voor FacebookHet is zo frustrerend wanneer u uw YouTube-video op facebook boekt en ze gewoon niet weergegeven zoals u dat wilt.De ergste bit is wanneer iemand wil dit bericht weergeven op een mobiel apparaat
Het creëren van een kartonnen boei!

Het creëren van een kartonnen boei!

De mariene thematische kostuum-project was toegewezen door onze school, en geïnspireerd door het thema "Going Green".  De instructies waren het maken van een kostuum met behulp van enige karton.  Het kostuum kon geen tape, lijm of lijmen.  Het k
Het creëren van vaartuigen in Rhino

Het creëren van vaartuigen in Rhino

De ideeën die dit project begeleiden waren om 3D-objecten met behulp van technologie als een instrument voor schetsen en idee generatie te ontwerpen. Ik werkte samen met deze ideeën, naar de modellen brengen in 3-afmetingen door met behulp van lasers
Het creëren van een bevestigbare stencil bijlage voor een spuitbus.

Het creëren van een bevestigbare stencil bijlage voor een spuitbus.

Graffiti echter koel kan zijn, is afwijzend op door de man, dus als je besloten voor de weergave van uw illustratie openbaar of de saaie buurt sparren je moet doen in een manier die gemakkelijk, snel en eenvoudig. Dat is waar mijn uitvinding komt in
Het creëren van een tegenhanger van de 3D printbare Torus met Cinema4D en Zbrush

Het creëren van een tegenhanger van de 3D printbare Torus met Cinema4D en Zbrush

Hallo iedereen! Dit is mijn 1e ooit Instructable en ik ben opgewonden om te laten zien hoe je gemakkelijk een complexe geometrische shape genereren in Cinema4D, bewerken en op het beeldhouwen met Zbrush en hebben het klaar om af te drukken in een vor