Maken van animatie en Games: hoofdstuk 3 Lightcycles
Deze serie zal duik in het gebruik van de Propeller microcontroller gebaseerde systemen voor het maken van uw eigen afbeeldingen, animaties en video games. Ik neem aan dat u alleen een zeer elementaire kennis van microcontroller programmeren en u stap voor stap vanaf begin met één punt aan het creëren van verschillende video games die zullen u grote voorbeelden voor aan de slag met uw eigen ideeën te nemen.
- Hoofdstuk 1 introductie
- Hoofdstuk 2-spelbesturingen
- Hoofdstuk 3-Lightcycles
Als u niet de vorige hoofdstukken lezen, ga terug en bespreek ze eerst met de links hierboven dan doorgaan met dit hoofdstuk.
In de laatste hoofdstukken hebt u geleerd hoe te communiceren met spelbesturingen en veel Spin basisbeginselen van programmeren. Ditmaal gaan we alles wat we tot nu toe heb geleerd en maken een van mijn favoriete games, het spel van de Lightcycles van Tron. Lightcycles is een leuke twee spelerspel waarvoor twee controllers (en twee spelers) om het spel te spelen.
Ik adviseer de spelbesturing / toetsenbordcombinatie gebruikt met de Pocket Mini Computer/VGAplus boards, maar twee toetsenborden aangesloten op de menselijke interfacekaart (gebruik de muis jack voor het tweede toetsenbord) werkt ook prima. Vergeet niet de MIGS controller stuurprogramma object die we in het vorige hoofdstuk besproken is vrij flexibel. Waarschijnlijk zal bijna elke combinatie van controllers aan te passen aan dit hoofdstuk.
Als voorheen, let's go volgas en beginnen met het maken van het spel Lightcycles .
Eerste downloaden van de broncode voor dit hoofdstuk en haal het naar een nieuwe lege map. We werken vanuit die map.