Stap 1: Introductie MIGS: Multi interfacestandaard spel-control
Schrijven videospelletjes is leuk. Ze delen met anderen verhoogt het plezier tien-voudige!
Het probleem is hoe te doen u delen van een spel dat je schreef een NES-controller gebruiken wanneer iemand anders een Wii Classic controller gebruikt?
Introductie M.I.G.S. Multi Interface Game control standaard.
MIGS is een verzameling van verschillende gemeenschappelijke spelbesturing object die zijn geminimaliseerd door elkaar werken in uw video-spel.
Hebt u hebben alleen een toetsenbord om te werken met, iemand anders met alleen een NES-controller kan nog steeds uw programma een werveling door het veranderen van slechts twee lijnen van code in uw programma.
MIGS ondersteunt:
- Nintendo NES-Controllers
- Nintendo NES-Controllers voor de C3
- Nintendo 64-Controllers
- PS/2-toetsenbord
- Nintendo Wii Classic/Pro & Nunchuck
Verscheidene van de bestanden die u uit het archief van van dit hoofdstuk uitgepakt bevatten alle stuurprogramma's voor MIGS. Gewoon de bestanden in uw programma opnemen, wanneer u uw video-game verspreidt.
Te nemen in uw game archief bestanden:
- migs_nes.spin
- migs_nesc3.spin
- migs_n64.spin
- migs_keyboard.spin
- migs_wiiclassic.spin
- i2cObject.spin
Ik zal krijgen in het implementeren van deze in de volgende pagina's.