Stap 15: Ogen: deel 4 - wenkbrauwen
Samenvatting van de opdrachten te gebruiken in deze stap:
- "Offset vliegtuig" pil in "Bouwnijverheid" markering Menu
- "Spline" van "Schets" markering Menu
- "Diepte" uit het "Maken" markering Menu
- "Combineren"
- "Move/draaien/schaal" pil menu
En dit zijn de stappen:
Voort uit de vorige stap (14)
1. Selecteer "Offset vliegtuig" pil in "Bouwnijverheid" markering Menu.
2. Beweeg de cursor over het onderste vlak van de grootste cilinder van het oog.
3. de bi-directionele pijl verschijnt, net verlaten de waarde als de standaardwaarde, door een rechtermuisklik te maken.
4. Selecteer "OK" in het Menu markering daartoe de opdracht.
5. nieuwe "WorkPlane" object verschijnt in de lijst "Functie Browser". Stel de "weergave Cube" FRONT opvatting.
6. Selecteer "Spline" pil van het Menu "Sketch" markering.
Opmerking: In de volgende paar stappen zult u de spline tekenen. Gewoon voor de lol! U kon uw eigen wenkbrauwen ontwerpen. Zo hoeft u niet te geven dat het eindpunt van de spline niet hoeft te worden nauwkeurig als het monster. Evenals het aantal punten niet moet exact zoals weergegeven in de voorbeeldafbeelding.
Dit laat ik aan jou. Dus wees creatief!
Of als u doen als in het monster wilt, u gewoon gebruik maken van de positie van het eindpunt zoals aangetoond in de beelden.
Maar u moet de spline sluiten u tekent, en de wenkbrauwen moeten niet worden gescheiden.
7 - 10. Plot eindpunten als u wilt tekenen "Spline".
11. Draai de "weergave kubus" naar de "Terug"-vliegtuig.
12. Kies een willekeurig punt op de spline en verplaats de muis naar het punt rond, u zult zien dat de spline het vorm wijzigen. Pas het punt aan uw behoefte past, anders drukt u op de "Esc" toets om te annuleren de spline bewerken.
13. Klik met de rechtermuisknop op de wenkbrauwen, om omhoog het Menu van de markering. Selecteer vervolgens "Diepte" pil.
14. zet "Weergave Cube" in Home-weergave.
15. Sleep bi-directionele pijl om aan te geven de diepte lengte of toetsenbord invoergegevens naar de waarde van-4 mm.
16. Klik met de rechtermuisknop opnieuw om het Menu markering. Selecteer "OK" pil te plegen.
17. Nou, was het resultaat niet zoals we hadden verwacht! 123D net getrimd de wenkbrauwen uit de ogen. Wat moeten we doen?
18. dat goed! Alles wat we moeten doen is "Ongedaan maken" functie selecteren in het Menu "Aanvraag". En alles gaat terug naar de vorige stap die we deden.
19. voordat opnieuw de opdracht "Diepte". Verberg de "Solid" model van de ogen.
20.. Klik met de rechtermuisknop op de wenkbrauwen, om omhoog het Menu van de markering. Selecteer vervolgens "Diepte" pil.
21. Sleep bi-directionele pijl om aan te geven de diepte lengte of toetsenbord invoergegevens naar de waarde van-4 mm. En klik met de rechtermuisknop opnieuw om omhoog het Menu van de markering. Selecteer "OK" pil te plegen.
22. unhide de ogen door ontketenen op het solide model.
23. gebruik "Orbit" of "View Cube" om de weergave zoals.
Vervolgens gaan we het model roteren zodat de ogen punt omhoog in plaats van de manier waarop die het is.
24. vlak tikken voor voeren opwaarts de markering Menu.
25. we kunnen zien dat met deze weergave, de manipulator "Move/draaien/schaal" zou niet in staat om de ogen te draaien in de richting die wij van plan. Dus ingesteld "Weergave Cube" op rechter vlak.
26. gebruik "Draaien" manipulator of toetsenbordinvoer het model 90 graden te draaien.
27. het hernoemen van de "Component" "Eyes"