Stap 9: Handen: deel 1-vingers
Oke, gaan we maken van 3D-model van handen en vingers met behulp van verschillende aanpak. Ditmaal gaan we maken hand met vier vingers, zonder tussenkomst van de het proces van tekening meer lijnen. Een stuk leuker! En we gaan om dit te doen in de "orthogonale View" alleen. Geen swapping zicht rondom ofwel!
Laten we plan vooruit hoe we gaan maken van een hand, met behulp van de beschikbare doorsnede.
Op het blad van de schets doorsnede kunnen we alleen zien dat er een profiel van de vinger. met geen locaties of coördinaten van elke vinger gevonden. Dat is niet het probleem, want ik heb de informatie van deze vier (Ja, vier. Omdat het de robot!) vingers als volgt:
Duim:
Hoogte 6.45 mm, straal 2 mm, locatie 7.4, 1.2 (Top vliegtuig X, Y-coördinaat)Eerste vinger:
Hoogte 8mm, RADIUS-1,5 mm, locatie 2.5, 2,75 (Top vliegtuig X, Y-coördinaat)Tweede vinger:
Hoogte 7,45 mm, RADIUS-1,5 mm. Locatie-2.7, 2,75 (Top vliegtuig X, Y-coördinaat)Derde vinger:
Hoogte 6mm, RADIUS-1,5 mm, locatie-7.6, 1.5 (Top vliegtuig X, Y-coördinaat)De doorsnede van de hand geeft ook aan dat er dat drie cirkel met de straal van de 8.1125 (het nietig gebied binnen de hand), de cirkel van de OD (buiten Diameter) met de straal van 12,7 mm, en de ID (in Diameter) cirkel van de hand de straal van 11.1125 mm heeft. Deze info. volstaan om te bouwen van de hand.
- We gaan eerst alle de vingers op het bovenste vlak maken. Met behulp van "Cilinder" functie in het Menu van "Primitief" markering of emmer.
- Vervolgens "Diepte" hen tot hun hoogte. En "Filet" de bovenkant van de vingers.
- Vervolgens gebruiken we "Create" gereedschap in Main Tool Bar maken twee "Cilinder" en toewijzen van de dikte van de palm en de pols.
- Vervolgens de "Shell" -functie in de "Create" emmer gebruiken de leegte om ruimte te creëren in de pols.
- Toevoegen gebruik "combineren" functie in de "Create" emmer te combineren van de vingers, de palm en de pols samen als een enkele hand.
- Maak een kopie van de hand en een solide model aan een browser toevoegen.
En dit zijn de stappen:
1. weergave van de 3D-model van de hand dat wij aan het maken bent.
2. dwarsdoorsnede van de hand, met een dimensie kunnen worden getrokken in 123D.
3. Als u wilt tekenen de duim, selecteer "Cilinder" pil in het "Primitief" markering Menu
4. Stel het middelpunt van de cilinder op 7.4 en 1.2
5. wijst de straal van de cirkel als 2mm.
6. Sleep de bi-directionele pijl omhoog om de hoogte van de duim opgeven als 6.45mm
7. rechts klikken met de muis om de markering Menu, en selecteer vervolgens "Repeat.." pil te trekken van de nieuwe cilinder, de eerste vinger.
8. Stel het middelpunt van de cilinder op 2.5 en 2,75
9. Geef de straal van de eerste vinger tot 1.5mm
10. Sleep de pijl van de bi-directionele wilt instellen van de hoogte van de eerste vinger op 8mm
11. "repeat.." de opdracht opnieuw moet tekenen van de nieuwe cilinder, de tweede vinger.
12. zet het middelpunt van de cilinder op-2.7 en 2,75
13. Stel de straal in op 1,5 mm
14. Sleep de bi-directionele pijl omhoog om de hoogte van de duim opgeven als 7,5 mm
15. "repeat.." de opdracht opnieuw moet tekenen van de nieuwe cilinder, de derde vinger.
16. Stel het middelpunt van de cilinder op-7.6 en 1.5
17. Zet de straal tot 1.5mm
18. Sleep de bi-directionele pijl omhoog om de hoogte van de duim opgeven als 6mm
19. Dit zijn de nieuwe onderdelen voor de vingers.
20. gaan we "Filet" de vingers dat de ronde eindigt. Selecteer de pil "Filet" in het Menu "Create" markering
21. Selecteer de bovenste rand van de duim.
22. Sleep de bi-directionele pijl om aan te geven van de straal van de filet tot 2mm
23. vlak tikken voor voeren opwaarts spijskaart markering en selecteer "OK" pil daartoe de opdracht.
24. vlak tikken voor voeren opwaarts spijskaart markering en selecteer vervolgens "Repeat.." pil te "filet" al de rest van de vinger.
25. Selecteer de bovenrand van de eerste, tweede en derde vingers. Vervolgens geeft u de straal van de filet tot 1,5 mm, hetzij door te slepen de bi-directionele pijl, of invoergegevens naar de waarde met behulp van toetsenbord.
26. plegen de opdracht door rechts te klikken de muis en selecteer "OK"
27. nu we de vingers gedaan!
Verdere studie:
Autodesk 123D - Intro te schetsen videoserie: meerdere schetsen deel 2
123D tips Video-serie door 123d:Tip #9: de Mirror functie te kopiëren van objecten gebruiken