Stap 12: Ogen: deel 1 - Eye Lens
We zijn nu op het punt halverwege worden gedaan met het project.
Nu zijn we bezig met het maken van de laatste 3D-model voor het project, ogen en wenkbrauwen. Als usuall hebben wij het beeld van de rendering van het model van de afwerking, en afmetingen op de schets van de dwarsdoorsnede.
Tot op dit punt heb je een idee hoe je gaan wilt met het maken van deze 3D-model.
Zoals ik vroeger vermeldde, zijn er vele mogelijkheden, en keuzes van opdrachten die je komen kon tot het einde van dit eenvoudige model,
bijvoorbeeld,
Tekenen van alle regels met "Tekenen" functie in de emmer "Schets", dan "Draaien", net als wat we met het model van het oor deden. Of we kunnen gebruiken dezelfde methoden die we in de vorige stap (stap 7), gebruiken als we handen model, gebruik van "Cilinder" functie in het Menu van de maakt "Create" van de markering of de emmer, of u kunt verschillende opdrachten om het model te maken, de mogelijkheden zijn eindeloos!
Enkele van de opdrachten kan worden herhaald in deze stap te maken van de ogen en wenkbrauwen. Maar dat zal je goed doen, verdien je meer ervaring doen. Zoals een oud gezegde zei "Praktijken Maak perfect!"
Samenvatting van de opdrachten te gebruiken in deze stap:
- "Schets" -> "Boog"
- "Solide functies" -> "Draaien"
- "Circle" pil in het Menu "Sketch" markering
En dit zijn de stappen:
1. weergave van de ogen met wenkbrauwen 3D-model dat we aan het maken bent.
2. dwarsdoorsnede van het oog, met dimensie kunnen worden getrokken in 123D. Wenkbrauwen zal worden toegevoegd nadat we de ogen gemaakt.
3. Verberg alle het solide model van de eerder gemaakte stappen (oren, schouders en handen.)
4. op het Menu "Sketch" markering selecteert u "Schets" -> "Arc" in de lijst.
5. Specificeer het middelpunt van de boog op 0, -7 coördinaat op het bovenste vlak.
6. Geef het beginpunt van de boog op 0, 0.
7. Geef het eindpunt van de boog op type in de waarde van 23.3.
8. Selecteer pil "Draw" in "Schets" markering Menu.
9. Klik op het eindpunt van de boog.
10. Sleep de cursor naar links naar loodrecht op de X lijn coördineren en klik vervolgens om lijn te maken.
11. Sleep de cursor om aan te geven van het eindpunt van lijn op 0, 0 coördinaat of het beginpunt van de boog.
12. nu, kregen we de vlakke doorsnede klaar om te "Draaien" in de lens van het oog. Klik met de rechtermuisknop op de de doorsnede van de lens van het oog om markering Menu. En selecteer "Solide functies" -> "Draaien"
13. Selecteer korte verticale lijn als roterende as.
14. Geef de "Full" revolutie of het type in 360 in het invoervak. Vervolgens, rechts klikken met de muis om markering Menu, en selecteer "OK" om het plegen van de opdracht.
15. we hebben de lens! Gebruik het gereedschap van de "Orbit" uit het Menu "navigatiebalk" om te roteren van de lens aan de tegenovergestelde richting, zodat we de achterkant van het zien konden.
16. Selecteer "Circle" pil in het Menu "Sketch" markering
17. Beweeg de muis over het terug vlak voor de Lens, en druk op Shift-toets om het geselecteerde vlak als de tekening vliegtuig. Geef vervolgens het cent-punt van de cirkel op 2.764, 2.764
18. Geef de straal van de cirkel tot 5mm
19. Klik met de rechtermuisknop op het vlak van de nieuw gecreëerde cirkel om de markering Menu, en selecteer "Diepte" pil.
20. Sleep bi-directionele pijl of de hoogte van de cirkel tot 2mm opgeven.
21. vlak tikken voor voeren opwaarts weer de markering Menu, klik op "OK" pil daartoe de opdracht.
22. Gebruik de "View Cube" (de rand tussen voorkant en rechts) om te draaien het model rond om te zien wat we zojuist hebben gemaakt.