Een van mijn favoriete hobby's is het maken van rollende bal sculpturen. Meestal maak ik RBSs uit koper maar zijnde een geek die ik dacht dat het zou gaaf zijn om een virtueel beeld en 3D afdrukken op Shapeways te maken.
Ik begon het eerste door te proberen om het model een RBS met Blender. Ik besefte al snel dat iets in de Blender te doen geruime tijd inzet neemt en een steile leercurve. Ik heb geprobeerd enkele andere 3D modeling programma's evalueren, maar elk pakket leek te moeilijk om te bouwen van een RBS voor mijn blijkbaar weinig brain.
Ik realiseerde me snel dat wanneer ik een virtuele 3D-model gemaakt, ik zou moeten kunnen gemakkelijk bouwen en wijzigen. Nou, heeft wijzigen van een rollende bal sculptuur gevolgen zodanig dat elke wijziging hoger zal van invloed zijn op een gedeelte van de baan lager. Als een computer programmeur soort man, ik dacht dat het zou interessant zijn om te proberen te maken van een Virtuele Maquette programmactically die me de vrijheid van het maken van iets die zou kunnen worden zeer nauwkeurig en vergevingsgezind zoveel wijzigen van het model zou geven.