Stap 15: Grafische Visualizer met Unity3D.
Dit is de grafische visualisatie gemaakt met Unity3D om weer te geven van een real-time simulatie van de robot terwijl de seriële gegevens worden verzonden naar de Arduino voor elke positie van de servo op de bovenste helft van de robot. Hoewel eenheid is ontworpen om het maken van video games, dient het ons doel heel goed als een robot controller. Merk op dat u niet de Pro-versie voor dit project hoeft-de gratis versie zou moeten prima werken.
Label "Halley Robot" beginnen, het vuur van eenheid en het openen van de projectmap. Dit kan worden gedaan door te gaan naar bestand -> Open project en selecteren van de map "Halley Robot". Open vervolgens de scène met een adellijke titel "Halley_Robot". Dit kan worden gedaan door te gaan naar het deelvenster project en klikken op het pictogram van de eenheid met een adellijke titel "Halley_Robot". Nu, selecteer het object met het label "Arduino gezamenlijke zeggenschap". In het itemvenster moet u een overvloed aan instellingen. Degene die zegt "Port" wijzigen op de naam van de seriële poort van de Arduino (op Windows, alleen poorten COM1 variërend tot COM9 lijkt te werken. Op OSX, de volledige naam van de haven, dat iets is gebruiken zoals "/ dev/tty.usbmodem#"). Op dit punt, u moet zitten kundig voor druk op de afspeelknop (de vorm van een driehoek op het bovenste middelste gedeelte van het venster van de eenheid) om te beginnen de lopen de simulatie. Als u niet in het oog springende rode fouten ziet, moet u zitten kundig voor de robot op dit punt volledig te bepalen. Merk op dat u moet je Arduino verbonden als dit programma wilt uitvoeren.
Hier zijn besturingselementen die mij zijn troep opwaarts:
- Druk op M om te schakelen van de muis volgen. Als ingeschakeld, zal de robot hoofd volgen de positie van de muis.
- Druk op een cijfer van 0 tot en met 5 op de Numpad aan de rechterkant van je toetsenbord om te bepalen van de standpunten van de arm. U kunt meer posities door aanpassing van de "Pose Control"-object in de hiërarchie.
- Typ in het tekstvak in de linker bovenhoek van het venster van de simulatie en druk spreken om de robot praten te maken. Dit is eigenlijk aangedreven door Google Translate voor de text-to-speech functie, dus u over een internetverbinding beschikken hiervoor moet voor werkzaamheden.
- Druk op een cijfer van 0 tot 6 op het bovenste gedeelte van uw toetsenbord om de controle van het gezicht. Wij zullen behandelen hoe te opstelling de Android telefoon aan het gezicht in de simulatie in de volgende stap.
Opmerking: Als u onbekend met het gebruik van de eenheid bent, adviseer ik leren van de basics hier: http://unity3d.com/learn/tutorials/projects/roll-a-ball. Terwijl dit worden de basisprincipes uitgelegd over het gebruik van de eenheid, het eigenlijk alleen maar krassen de oppervlakte op welke eenheid in staat is. Als u geïnteresseerd bent in het leren meer over eenheid (of iets anders voor die kwestie), zou ik aanbevelen besteden veel tijd aan het ontwikkelen van kleine projecten op eigen en geleidelijk accumuleren kennis als u doorgaat.