Stap 3: de belangrijkste Raad van bestuur (deel 1: macht en toetsenbord)
Nou OK, slechts een klein deel van het voor nu. Sorry te zeggen, maar het is eigenlijk nog moeilijker dan het lijkt (voor mij was, ik ben niet goed met solderen op veroboard). Maar wij doen dit in stappen! Dit is de eerste, en iets makkelijker deel.
Beginnen met het indelen van de CPU-header (de vrouwelijke machine pin een), de schakelaar, de H-bridge-chip, de toezichthouder, de toetsenbord-header, de schakelaar en knop zoals in afbeelding 3.
Negeer de draden in plaats. Dat gezegd hebbende, gelieve te proberen gebruik de computer gegenereerde indeling in plaats van mijn foto's, ik moest een heleboel wijzigingen aanbrengen voordat het begon te werken op de mijne. Hopelijk hoeft u niet het zelfde probleem, maar in mijn geval was het meestal fouten in het niet-geteste ontwerp. In feite, voor de eerste helft van dit gebouw, heb niet ik een ontwerp. Ik zet de onderdelen op het bord en geprobeerd om ze te verbinden.
Hoe dan ook, wanneer deze onderdelen zijn in plaats en gesoldeerd op, snijd de sporen op de H-brug en in de buurt van de regulator. Ze worden aangeduid met een X op het ontwerp. (foto 1 + 2)
Toevoegen van de condensator (zorg ervoor dat de witte, negatieve kant punten verwijderd van het bord!) en draden aansluiten op de reset-knop en de regelgever/switch, de regelgever en de CPU-header, de CPU-header en de header van het toetsenbord toe te voegen. Ook het toevoegen van de draden van de macht de regelgever verbinden met de CPU-header en de header van de CPU naar de kop van het toetsenbord. Voeg vervolgens de batterij clip draden. In feite, voeg alle draden en spullen weergegeven in de vierde afbeelding.
Die draden omhoog zijn eigenlijk de draden van de batterij-clip. Wat niet wordt weergegeven, is de onderkant en de sporen die u wilt knippen. By the way, snijden alle sporen in het diagram aan het begin van deze stap.
Bijna klaar met stap 2! Nu sluit de batterij en plaats van uw vinger op de batterij-clip en de regelgever IC te voelen als ze warm na ongeveer 5 seconden krijgen. Als ze, koppel de batterij clip onmiddellijk (en verwijderen van je vingers uit de hete delen, ze vrij snel opwarmen!) en als niets gebeurd, plaatst u de schakelaar en nog 5 seconden wachten. Als iets opgewarmd, Controleer de aansluitingen met een multimeter om ervoor te zorgen dat zijn geen kortsluiting en dubbel te controleren om te zien of uw ontwerp past. Ook zet de schakelaar aan de rechterkant met de batterij aangesloten en zet uw multimeter sondes in de header CPU twee pinnen op de rechterkant (uit de bovenstaande foto, de laatste 2 pinnen) en zien wanneer ziedaar zit ongeveer 5 volt.
Als het goed is, zetten in het CPU/display, loskoppelen van de accu opnieuw en zorg ervoor dat de programmeur van de seriële poort aan de rechterkant, met de regelgevende instantie. Ook wellicht de regelgever een klein beetje worden verplaatst naar de linkerzijde voor het contrast wiel om te passen in, zoals aangegeven in afbeelding #5
In dat beeld, kunt u ook zien hoe de weergave wordt verondersteld te worden aangesloten.
Nu, sluit de batterij en de schakelaar naar rechts verplaatsen. Als alles goed gaat, moet u dit vertrouwde scherm (foto #6, laatste)
Als u een minder wazige versie van dit zien, dan werkt het! Dat kleine ding op de onderkant van de afbeelding zien? Wij zullen die nu maken.
Om de PS/2-connector, gewoon nemen die PS/2-breakout PCB, dat PS/2 toetsenbord jack en die vrouwelijke rechte hoek header en zet ze samen en soldeer. Er is niet veel aan, echt. Zodra dit wordt gedaan, sluit uw toetsenbord aan de ene kant en de andere aan de stekker voor uw robot. Het is aangeraden om het toetsenbord aangesloten te houden en altijd verwijderen van de kop, want dat is eenvoudiger. Druk op de resetknop op de robot en terwijl u het opstarten scherm ziet, druk op een willekeurige toets. Moet u de code-editor! Hoera! U ziet ook een heleboel witte blokken. Push "lusje" en vervolgens "Y" om te wissen alles. Ga nu lezen van de handleiding voor hoe de code-editor werkt! U zal niet zitten kundig voor gebruik de schijf functies nog (er zijn geen motoren aangesloten) of de sensor-functies, maar u kunt doen wiskunde en afdrukken en wachten functies, en spelen met variabelen!
Veel plezier in de code-editor te vieren afwerking stap 2, want stap 3 een beetje moeilijker is. Naar mijn mening ten minste.