Stap 2: Aansluiten van de Array
Stel dat u een nette patroon gevonden en wil nu een fysiek object met een 3D-printer. Om een enkel object dat niet uit elkaar vallen, moeten de kubussen worden verbonden.
Hier is waar ik kan beginnen te beschrijven van specifieke acties uniek voor dit model en de esthetische keuzes tijdens het maken van het. Het basisidee is te gebruiken van vertex magnetisch uitlijnen en de instelling van de 'merge' in de matrix modifier aan de eenheden samen om een enkel object.
1. de kubussen omzetten in vierkante buizen: Selecteer de kubus, hit 'tab' om de bewerkingsmodus te activeren. De afzonderlijke elementen van de Maas zijn nu zichtbaar: gezichten, rand, hoekpunten. Ga nu naar de gezicht-modus door op ctrl + tab te drukken of te klikken op het kleine pictogram van de kubus-met-oranje-gezicht op de onderste rand van het 3D-venster. Selecteer de twee gezichten (Klik met de rechtermuisknop) en vervolgens hit 'x' of 'verwijderen', en ten slotte typt u 'f' om de verwijdering van gezichten te bevestigen.
3. Controleer alle de geometrie in de matrix Snapable. In de Array Modifier deelvenster, klikt u op de kleine driehoek om de hoekpunten van alle elementen in de matrix te activeren, zodat zij kunnen ' module-.'
4. Using Vertex magnetisch uitlijnen: Klik op het magneetpictogram van de kleine voor magnetisch uitlijnen, en naast het hoekpunt selecteren. Nu Klik met de linkermuisknop op een hoekpunt, typt u 'g,' voor het grijpen. Nu wanneer u de muis sleept zal het verplaatsen het hoekpunt. Met de vertex-magnetisch actief springt het hoekpunt' ' naar exact match de positie van een andere hoekpunt. Klik met de rechtermuisknop om te accepteren van de nieuwe locatie van het hoekpunt.
In dit geval besloten heb ik alleen lid worden van de twee binnenste hoekpunten en andere degenen open laten.
5. set samenvoegen in het deelvenster van de Modifier matrix: activeren het aankruisvak 'samenvoegen' in hoekpunten binnen de ingestelde afstand zekering zal maken. Wanneer de parameter wordt toegepast (aan het einde) zal het object één aaneengesloten net. Een alternatief voor dit is met alleen hoekpunt magnetisch uitlijnen om te verzekeren dat de hoekpunten exact op dezelfde plaats, en na het toepassen van de modifier de opdracht 'Verwijder dubbelspel' effectief samenvoegen alle samenvallende hoekpunten. Merk op dat als u de afstand voor samenvoeging tot hoog instellen, het spullen die u niet wilt plan mogen fuseren. Dit is vooral belangrijk met het schalen van arrays met een zeer kleine elementen.