Matrix Modifiers in Blender
Blender (Ga naar blender.org om te downloaden) heeft een geweldig hulpmiddel, genaamd een matrix modifier, waardoor een gemakkelijk om een matrix van een single 'basisobject.' De relatieve afstand, rotatie en schaal tussen objecten in de array kunnen worden gecontroleerd met een 'leeg'. Een lege is een object dat alleen positie, rotatie en schaal heeft. Matrix modifiers met leeggoed, kan men allerlei bizarre geometrische fractal-achtige objecten en animaties maken. Lekker spiraal.
Blender is open-source en uiterst krachtige, maar heeft enkele eigenaardigheden die het moeilijk of verwarrend maken kunnen. Echter, met voldoende geduld en google-zoekopdrachten een model kunt fantastische dingen, echt snel. Dit instructable is ontworpen voor een complete beginner (hoop ik) in de blender.
Dit ook gebruiken: BLENDER handleiding en dit: Blender Stack Exchange
Vereisten voor modellering:
Blender (im ' using blender 2.74a)
Afdrukken
MeshMixer
3D-printer (hier ben ik met behulp van Autodesk Ember, een SLA (stereolithography) 3D-printer)
Algemene termen
Mesh- of veelhoek mesh - een groep van veelhoek gezichten, hun randen en hoekpunten (waar randen samen), die kan samen met een vaste of een oppervlak worden samengevoegd.
vertex - de punten waar de randen van een Maas samenkomen
modifier - een bewerking die wordt toegepast op een object. Parameters in de blender kunnen worden verborgen of weergegeven, en kan worden toegepast om te 'bakken' van het object in de gewijzigde staat.