Stap 1: Blender Array Modifiers - de meeste belangrijke stap!
0. start blender! Basismateriaal: Houd de scroll-wiel en sleep baan rond het model. Scroll om in te zoomen. Houd shift en de scroll-wiel/midden muisknop om te pannen. In het 3D-venster: Klik met de rechtermuisknop doet selectie. Klik met de linkermuisknop worden wijzigingen geaccepteerd, en is zelden de eerste knop die zal je :| Als u Klik met de linkermuisknop in het 3D-venster de positie van de 'cursor', of de kleine rood-witte cirkel, zal verplaatsen. Dat is ok, u kunt altijd opnieuw instellen van de positie van de cursor met behulp van shift-s. De cursor wordt weergegeven als zeer nuttig voor het plaatsen van objecten en dergelijke. Ook zijn nuttig om het type 'a' Alles selecteren of deselecteren alle in-of uitschakelen.
1. Zorg ervoor dat u in "Object Mode." Object modus kunt selecteren verschillende mazen en macroscopische dingen aan hen doen: ze verplaatsen, animeren ze, maken van de relatie tussen hen. 'Edit Mode' laat u microscopisch kleine dingen veranderen: de vorm van de Maas, het aantal gaten of de gladheid van de Maas. Druk op 'Tab' toets om het object in-/ uitschakelen en de bewerkingsmodus.
2. een 'lege' toevoegen aan de scène van de blender: raken van de SPATIEBALK en typ 'toevoegen leeg.' Selecteer pijlen. Drie zwarte loodrecht pijlen Label x, y en z moeten verschijnen waar de rode en witte cirkel is.
3. de Modifier Array toevoegen aan de kubus: na het selecteren van de kubus, (met een juiste klik!), in het linker paneel, (het properties paneel), klik op de kleine moersleutel symbool (parameters). Matrix te selecteren. Dit zal een sub-deelvenster openen met de verschillende knoppen en parameters dat besturingselement de matrix. Uncheck relatieve gecompenseerd, dit de standaardinstelling is, en controleren Object gecompenseerd. Klik onder compensatie van het Object op het grijze vak (met een kleine oranje kubus in het). Een lijst van alle objecten in de scene, naast de kubus, zal drop-down. Selecteer "Lege". Dit is de standaard naam blender rechtverkrijgenden.
4. spelen: thats it! U kunt nu de lege in het 3D-venster selecteren en verplaatsen, schalen, draaien en maken allerlei mooie fractale spiralen of geneste matryoshka poppen. U kunt het aantal exemplaren in de array ('Count'). Ook kunt u een kopie van de matrix door te klikken op de knop 'Kopiëren' in het deelvenster van de matrix. Hierdoor wordt een kopie van de matrix die u zojuist hebt gemaakt. Als u dit koppelt aan een ander leeg kunt dan u sommige vrij nootachtige patronen maken. Zulk een eenvoudige hulpmiddel, zoveel mogelijkheden. Bekijk enkele van de beelden in de eerste stap om een paar voorbeelden bekijken.
De volgende stappen zijn een stelletje bewerken en gehannes details om een model dat daadwerkelijk kan worden afgedrukt en is alle glad en mooi te maken:
join de basiseenheden--> toepassing ondergrond modifier voor visuele verificatie van vorm -> toepassen van matrix modifier--> GLB uiteinden--> toepassing ondergrond modifier -> controleren mesh -> export stl
Ik ingaan op een ton van detail, ervan uitgaande dat u hebt nooit blender gebruikt en niet wilt blijven steken op echt vervelende dingen die niet duidelijk zijn, zoals het selecteren van gezichten of een rand lus, enz.