Stap 16: Processing GUI
OK nu de pret kan beginnen.
Open Processing en laad het bestand Robot Arm.ino. Klik op de knop uitvoeren, en u moeten zien dat de GUI pop omhooggaand.
Eerste ding u zult moeten doen is het selecteren van de Com-poort waarop de Arduino Uno is aangesloten die wordt gedaan in de lijst van de daling in de hogere linkerhoek van de hoek.
Ten tweede, klik op de wisselknop om de arm - dit was een fail safe bouwde ik. Nu zijn er twee manieren om de arm bewegen. De eerste is met de schuifregelaars. Verplaatsen van dat de schuifregelaars zal bewegen het respectieve gewricht in de arm van de tweede manier is om de schuifregelaar 2d Inverse kinematic op het linker midden van de GUI. Dit zal het vertellen van de arm te bewegen x afstand uit de buurt van de base en vertellen hoe hoog van de grond moet worden.
Als u de pagina de voorwaarts kinematische knevel ziet u dat de twee afstanden overeenkomen.
Als u de pagina de knevel van de vaste as zul je de optie om een vaste positie voor de grijper. "Normaal" maakt de uitgelijnd met de verticale grijper, "Parallelle" maakt het verblijf parallel aan de grond, en "Parallel to Arm" maakt het verblijf in dezelfde hoek als de onderarm. Om deze functie te gebruiken moet u de vooruit kinematische knevel ingeschakeld hebben.
Een paar andere functies:
Arm-knop Beginwaarden: verzendt opdrachten aan de tak te verplaatsen terug naar de standaardpositie (opstarten)
Record: logt je bewegingen naar het standaardbestand gemaakt wanneer u de schets start. Om te gebruiken wat u moet doen is het gebruik van de knop sluiten wanneer u klaar bent met wat het ook is dat u wilde opnemen, dan gebruik van de knop openen en selecteer het bestand dat u wilt afspelen. Om af te spelen dat uw bewegingen gebruik de knop Terug spelen .
Enkele suggesties:
- Wanneer u eerst de schuifregelaars om te controleren of vastgehaakt u alles correct. Geleerd door ervaring.
- Wanneer u klaar bent met het spelen met je nieuwe speeltje doen zeker een reset om het te verzenden terug naar de uitgangspositie.