Robo-Mobile - een zelfgemaakte Bluetooth-Robot (4 / 16 stap)

Stap 4: App uitvinder: Intro


Hoe werkt Bluetooth met Arduino

Bluetooth voor de Arduino is in feite een draadloze seriële poort. Als je niet weet wat een seriële poort is, het is eigenlijk een plaats waar opdrachten kunnen worden verzonden door om te bepalen uw Arduino of is geprogrammeerd voor de opdrachten die u het geven. Meestal is dit bereikt door het aansluiten van de USB naar de computer en verzenden van de gegevens van een venster op het scherm naar de Arduino. Maar nu dat het schild Bluetooth is aangesloten, is er geen behoefte aan de USB-kabel. Opdrachten kunnen nu worden verzonden vanaf een aangesloten Bluetooth-apparaat aan de Arduino. Dit is precies de functie die we gebruiken zullen om onze afstandsbediening.

Voor ons gaan we eerst maken, zodat de android telefoon kan worden "gekoppeld" of in verband met de Bluefruit. Na de paring is het dan de opdrachten voor aangesloten en kunnen verzenden via de seriële poort. Dit is gonna be nuttig omdat onze app gaat verzenden de Arduino een opdracht of in dit geval een gemakkelijk # of waarde wanneer een knop wordt ingedrukt in de app. Zodra verzonden naar de Arduino, de Arduino neemt de waarde en overeenkomt met het met een opdracht, zodra het weet zijn het voert het commando. Dit is hoe de app zal controleren de Arduino en daarom het chassis.

Zodat de programmering dit app zo makkelijk mogelijk te maken ik gebruikte een tool genaamd App uitvinder. Deze tool nu eigendom van MIT, oorspronkelijk bezeten door Google, was de gemakkelijkste manier om een snelle android app voor mijn robot te maken. Uitvinder van de app is een tool die gebruikmaakt van blokken als de programmeertaal. (Een stuk als Scratch.) U Sleep van blokken en sluit ze om een brok van de logica dat de programmering van de app. Ik zal snel gaan over de indeling van de uitvinder van de App. App uitvinder bestaan uit twee verschillende soorten weergaven, blok en de ontwerper weergave. De blok weergave toont de logica en de programmering. De ontwerper weergave toont de look en feel van de app. App uitvinder is niet zeer op de hoogte van de ontwerper en heeft de oude look van Android 2.x, en niet alle functionaliteiten zijn beschikbaar, maar voor ons doel het is een snelle en vuile oplossing.

De manier waarop ik gemaakt mijn app begint met het ontwerper blokken. Er zijn drie essentiële bouwstenen voor dit app: een Listpicker, een knop en een BluetoothClient. Dit zijn de essentiële blokken van de app en zijn een must hebben te verzekeren van de app werken. Elk van de blokken worden hieronder verklaard.

Listpicker - is op de ontwerper scherm die de listpicker zal precies hetzelfde als een knop maar deze knop uitzien anders. Dit blok kun je een keuze uit een lijst. In de app zal de lijst van alle de Bluetooth-adressen weet naar de telefoon en zal worden gebruikt om het koppel de telefoon met de Arduino op dit onderdeel/blok worden toegewezen. Om ervoor te zorgen de verbinding, moet elke keer de app is geopend het Bluetooth adres opnieuw worden aangesloten.

Knop - dit onderdeel is de belangrijkste ingang van de android app. Het is de manier waarop de app weet wanneer een signaal/om waarde te sturen naar de Arduino en dat signaal te sturen. Als een knop wordt aangeduid als "Vooruit", moet de knop een waarde aan de Arduino via Bluetooth dat de Arduino als een voorwaartse opdracht interpreteren zal verzenden. De app moeten veel knoppen, elk een verschillende waarde te sturen naar de Arduino en de Arduino zal interpreteren de opdrachten anders gebaseerd op de waarde ontvangen.

BluetoothClient - dit is de belangrijkste component waardoor de app "Bluetoothed." Het zal vele functies/blokken, die kan dan worden aangesloten op andere blokken zoals de knop en de listpicker om de app werken te maken.

Andere nuttige ontwerper blokken:

Etiketten - dit zijn vrij zelf verklarend. Ze kunnen dynamisch en wijzigen, of gewoon blijven als een statische label op het scherm.

Regelingen - dit zijn in principe de scheidingslijnen. Zonder de regelingen zijn de componenten alle georganiseerde één onder de andere. Met regelingen, kunnen onderdelen bijna elke manier geregeld worden.

Gerelateerde Artikelen

Pijp Bot - een slimme arduino bluetooth robot

Pijp Bot - een slimme arduino bluetooth robot

Dit is mijn eerste instructables. Hier ben ik tonen hoe maak je een goedkope twee wielen arduino bluetooth robot, met behulp van PVC-buizen en haar gewrichten (voor het maken van het lichaam). Het is eenvoudig om te maken en eenvoudig te programmeren
Zelfgemaakte Cleanning Robot met Bluetooth

Zelfgemaakte Cleanning Robot met Bluetooth

INTRODUCTIEAltijd al wilde een Roomba, maar is het te duur voor een stuk van plastiek? Hoe ongeveer uitvinden van uw eigen? Ik zelf vind vacuüm cleaner / veegmachine robots ook overpriced en overschat. Er is niets absurd dat je niet je eigen maken. O
PC Controlled Bluetooth Robot (met een GUI!)

PC Controlled Bluetooth Robot (met een GUI!)

In dit Instructable ik zal u tonen hoe te bouwen van een robot die wordt beheerd via Bluetooth met behulp van een toetsenbord, heeft een grafische gebruikersinterface gebouwd met verwerking dat wordt weergegeven de invoer van het toetsenbord en eigen
Maak een 3R (verminderen, hergebruiken, recyclen) campagne voor uw kantoor (met een R/C robot en junkbots)

Maak een 3R (verminderen, hergebruiken, recyclen) campagne voor uw kantoor (met een R/C robot en junkbots)

ten minste in Colombia, wanneer u in een bedrijf werkt, u altijd zien de zelfde soort milieu campagnes: Gooi geen afval op de grond, gooien het afval naar de prullenmand kunt, scheiden van het afval voor verwijdering, afdrukken het papier op beide zi
Hoe maak je een Mini Bug Robot?

Hoe maak je een Mini Bug Robot?

https://www.YouTube.com/watch?v=bpISq6RRdMk&feature=Youtu.beStap 1: Om te doen een mini bug robot moet u!!! In de huidige video laat ik je zien een interessant idee over hoe maak je een bug robot!Vooral met behulp van alleen oude details, bijvoorbeel
Maak een eng scarab-robot

Maak een eng scarab-robot

Groep 18 jaar of ouder.Hallo! Deze robot was oorspronkelijk een afstandsbediening speelgoed genaamd The Scarab. Ik had de ingewanden verwijderd en vervangen van de hersenen met de EZ-B Bluetooth Robot Controller.Dus, wil je een robot om freak uit je
How to build een self navigeren Robot How

How to build een self navigeren Robot How

dit is een gedetailleerde tutorial over hoe je een robot vanaf nul, en waardoor het de mogelijkheid om te navigeren zelfstandig in een onbekende omgeving te realiseren.Alle typische argumenten betrokken met Robotica zal worden gedekt: mechanica , ele
Hoe maak je een zelfgemaakte Pizza-Oven

Hoe maak je een zelfgemaakte Pizza-Oven

dit is een stap voor stap handleiding over hoe te bouwen van een zelfgemaakte pizza oven vanaf nul!! Dit is een grote, relatief goedkope project, dat zal houden u vermaakt door de zomer en verrassend, zelfs de winter! Ik maakte het met Darren Lewis e
Hoe maak je een zelfgemaakte doelwit voor Kids

Hoe maak je een zelfgemaakte doelwit voor Kids

Hoe maak je een zelfgemaakte doelwit voor kinderen(Bekijk Video)Dit is een gemakzuchtige oplossing te halen van een doelstelling voor kinderen. Het kan worden gebruikt met de meeste speelgoed geweren en zelfs sommige lage aangedreven bb guns. Dit wer
Hoe maak je een zeer eenvoudige robot

Hoe maak je een zeer eenvoudige robot

dit is mijn 1e instructable, dus vertel me als het goed is.zo im die gaat tonen hoe te om een zeer eenvoudige robot te maken: de kever robot!het gebruikt geen chip, geen programation, alleen de eenvoudige 3e verbindingStap 1: Haal alle materialen nod
Hoe het bouwen van een eenvoudige bewegende robot(beginners)

Hoe het bouwen van een eenvoudige bewegende robot(beginners)

Een zeer eenvoudige robot met zeer fundamentele onderdelen die worden gebruikt die uw belangen in robotica zou ontbranden. Geniet van het maken!Stap 1: Hulpprogramma's en onderdelen Laten we beginnen met het verzamelen is alle onderdelen. U kunt stap
Opnieuw een koele oude Robot

Opnieuw een koele oude Robot

Voldoen aan Arlan, een leuke robot met een heleboel van de persoonlijkheid. Hij woont in mijn zus haar klas (ze is een 5e rang wetenschap leraar). Ik herbouwd hem tot de mascotte voor haar klasse robotica team, hij is ook de helper van de klas. De ki
Lucht spieren: Maak een kunstmatige spier Robot Controller

Lucht spieren: Maak een kunstmatige spier Robot Controller

hier zijn twee manieren om een controller die artificiële lucht spieren kunt bepalen. De intro foto toont de meer uitgebreide versie die maximaal 11 lucht spieren met behulp van de robot neuronen kunt beheren. Het blijkt dat het activeren van een luc
De Crawli - een eenvoudige zachte Robot lopen

De Crawli - een eenvoudige zachte Robot lopen

Zachte Robotics is een jonge veld van robotica die blijven groeien elke dag. Veel zachte robotica projecten in de Gemeenschap zijn echter eenvoudige actuatoren of zachte sensoren, niet volledig zacht robots. Dit is de Crawli. Het is een kruipende zac