Pointillistische schilderij robotarm (11 / 15 stap)

Stap 11: Het creëren van een simulatie


Ik ben een mooie visuele persoon, dus zodra ik nodig had om de grafiek in drie dimensies, ik draaide me om de verwerking te helpen me zie van de arm en het uitvoeren van de voorbewerkend wiskunde om erachter te komen de shapes de arm moest nemen om het canvas schilderen. De simulator doet twee dingen: Bereken de coördinaten van ons doel doek punten en bepalen welke hoeken zijn geldig voor de arm die punten (die duidelijke waarden die we naar de motoren sturen kunnen op zich te nemen van de gewenste vorm) te bereiken.

Definiëren van het Canvas

In werkelijkheid is het canvas een vaste begrenzing binnen een vliegtuig. We moeten definiëren van vaste punten binnen die grenzen, zodat we kunnen komen tot een eindig aantal punten om te schilderen. Omdat het beeld dat wij van de camera verzoeken is 80 bij 60 pixels, laten we beperking de onze doelgebied tot 60 door 60 verdeelde 3 millimeter uit elkaar voor punten totaal 3600 mogelijke doelwitten voor naar de wenk van het penseel. Ook al zijn er vele punten, moet we slechts 60 coördinaten voor elke as berekenen. Waarom? De "rijen" in onze canvas gebied share de dezelfde X- en Y-waarden, hebben maar verschillende Z-waarden. De "kolommen" in onze canvas gebied alle hebben dezelfde Z waarde, maar verschillende XY-waarden. Met dit alles in gedachten, kunnen we alle potentiële richtwaarde punten met slechts 60 waarden per coördinaat bepalen. De precieze details van deze zijn meer duidelijk uitgelegd mijn Processing schets.

Leren hoe om te gaan

Nu dat we een gedefinieerde matrix van punten van het doek hebben, hoe kunnen we gaan de arm op een zodanige wijze dat het die punten bereikt? Dit is waar het compromis van het kiezen van voorwaartse kinematica verlaat ons met meer werk dan IK zou hebben. Omdat we weten dat de locatie van het punt, we eigenlijk alleen nodig om nauwkeurig naar de arm het punt, niet juist. Dit komt neer op het accepteren van een kleine hoeveelheid fout in termen van waar het penseeluiteinde is en waarbij de doelpunt van het werkelijke is. Fietsen door alle mogelijke configuraties van de arm gegeven een set hoekige resolutie, kunnen we controleren om te zien van de afstand tussen onze borstel punt en doelpunt is beneden een bepaalde drempel, zo ja, dan zijn we dicht genoeg om te zeggen dat de robot is eigenlijk het bereiken van zijn doel. Hoewel we uiteindelijk de arm in onedegree metingen bewegen zullen, dit is ook prima een resolutie om te testen van de arm, omdat het aantal vergelijkingen met zwevende punt in de miljoenen d.w.z. worden zou teveel werk voor uw computer. Ik stel in om snelheid dingen de simulatie te starten op een veel sloppier mate van resolutie (10 mate verhoogt bijvoorbeeld), en vervolgens ran wel alle mogelijke configuraties, testen de afstanden bij elke stap. Fietsen al alle punten, als een overeenkomst wordt gevonden met de huidige resolutie, zijn vervolgens de waarden voor de motor hoeken opgeslagen voor dat coördinaat punt (0 tot 3599). Elke motor hoek wordt beperkt op basis van fysieke beperkingen en stilistische redenen (ik ingesteld zodat de arm altijd een concave vorm ten opzichte van het canvas maakt). Als er geen resultaten zijn gevonden bij de gegeven hoekige resolutie, wij onze resolutie zal verhogen (verlagen de hoekige stappen) en vervolgens doorlopen de punten weer, maar alleen het testen van shapes voor punten die nog niet al zijn gemarkeerd als bij de lagere resoluties is opgelegd. Zelfs bij een bescheiden resolutie en een aanvaardbare afstand tot doelstelling van 1,4 millimeter, 3600 punten bleek duurt te lang, dus ik afgerekend op een nieuwe resolutie van 24 door 24 punten binnen onze eerdere doek raster, voor een totaal van 576 gewenste arm vormen wordt gecentreerd. Na het laten van de simulatie draaien voor een uur en een half, is voltooid en uitgangen een txt-bestand met drijvende komma zijn waarden voor de hoeken alle opgemaakt als een Arduino gestyled twee dimensionale array. Deze .txt kan nu opnieuw worden geformatteerd als een headerbestand dat kan worden opgenomen in de Galileo schets.

Gerelateerde Artikelen

Geautomatiseerde marmeren schilderij!!!

Geautomatiseerde marmeren schilderij!!!

DoelstellingMaak een hand van de robot maken Swirl schilderij gebaseerd op spraakcommando's. Swirl schilderij is een soort van kunst, waar in u verf druppels in water en neerzetten na het onderdompelen van papier op het oppervlak van dit water, het p
Schilderij Tacoma Grill Surround

Schilderij Tacoma Grill Surround

Dus ik willen heb om dit te doen voor een tijdje nu, zag ik sommige u buis, sommige draden van de besprekingsgroep gelezen en dacht dat ik het een schot zou geven! Ik heb sommige problemen met het vinden van een duidelijk schrijven voor wat ik wilde,
Robotarm met servomotoren

Robotarm met servomotoren

onderdeel van mijn promotieonderzoek bij NYU-Poly impliceert het voorspellen van energieverbruik in Robotsystemen, dus ik nodig een robot-systeem om te werken met als een onderzoeksplatform voor het valideren van resultaten.  Dus ik ervan overtuigd m
Controle van een OWI robotarm met Arduino

Controle van een OWI robotarm met Arduino

de OWI rand robotarm is een goedkope en geweldig 5-mate-van-vrijheid robotic arm dat alleen kost $37. Het is een grote kit met een kind op te bouwen en meer dan een paar uur tot finish zal niet duren. Uit de doos, kan het alleen worden gecontroleerd
Joystick gecontroleerd robotarm met behulp van een Arduino

Joystick gecontroleerd robotarm met behulp van een Arduino

Doel en beschrijving van deze handleidingDit instructable is een hand-in voor een schoolproject die we gemaakt. Het doel van dit project was een robot-arm besturingselement met thumbsticks maken. Moesten we gebruik maken van een Arduino Uno voor het
Autonome Gripforce stabilisator robotarm

Autonome Gripforce stabilisator robotarm

De Autonome Gripforce stabilisator robotarm is een robotarm staat de exacte hoeveelheid druk die nodig is om op te halen elk object zonder breken, noch neer te zetten, zoals u in de video zien kunt toe te passen. Eerst is aangetoond in de handmatige
BT mobiele Ctrl Trunk robotarm met behulp van String

BT mobiele Ctrl Trunk robotarm met behulp van String

Kofferbak robotarm is een kunst in moderne robotica. Wel kunnen spin en brei als het artistieke. Alle robotica geïnspireerd zijn geïnspireerd door levende dingen, in deze volgorde Trunk robotica geïnspireerd door olifant en slang. Ik probeer hier te
Stof schilderij Tutorial

Stof schilderij Tutorial

In deze tutorial laten we u hoe met land chique verf stof projecten met een beetje kleur aanpassen. Als u liever kijken naar een video, hebben we ook een video tutorial beschikbaar in de allerlaatste stap.Alle verf producten gebruikt in deze tutorial
Actobotics Custom robotarm

Actobotics Custom robotarm

Hallo iedereen.Het doel van dit project is het bouwen van een aangepaste robotarm met delen van Servocity / Actobotics. Ik weet er zijn een heleboel robotarm tutorials daarboven, maar mijn doel is gebouwd een heavy-duty arm die kan worden gebruikt vo
4 as robotarm DIY

4 as robotarm DIY

Ik maakte dit project vooral om te leren met behulp van servos met arduino. Natuurlijk kon ik kopen robot arm kit zoals MeArm en beginnen met programmeren, maar daarmee vanaf nul leer je meer. Ik wilde het ontwerpen van de arm eenvoudig mogelijk en d
Canvas schilderij

Canvas schilderij

Hallo allemaalbesloten om te veranderen een beetje het schilderij dat ik haddus ik ging van een hoofd en kocht een blanco Canvas papier en ging gek voor hetGeniet van!Stap 1: Canvas Kocht een 1,5 x 2 meter doek blanco papier.het op de vloer geplaatst
Leren over Motion met lichte schilderij

Leren over Motion met lichte schilderij

Heb je een licht? Dan ben je klaar voor de wondere wereld van licht schilderen. Lichte schilderij is een ongelooflijke manier een camera te gebruiken om mooie kunst en illusies. Hier is slechts een steekproef van enkele van de fantastische mogelijkhe
Eetbare chocolade superheld schilderij

Eetbare chocolade superheld schilderij

Handgeschilderde chocolade doeken; Maak grote cadeaus voor degenen die zo ongeveer alles hebben. Dus neem je schilderij vaardigheden naar een ander niveau met dit yummy suikergoed medium.Het is de gevoelige aard van het medium waardoor het, een leuke
Cool schilderij (voor verf contest)

Cool schilderij (voor verf contest)

leuk eenvoudig diyStap 1: Stap 1 Krijgen een stuk papier en verfStap 2: Stap 2 Nu zet verf over het papierStap 3: Stap 3 Vouw papier doormidden dan onder druk zetten.Stap 4: Stap 4 Ontvouwen papier dan wala een awsome schilderij