Het creëren van animatie en Games: hoofdstuk 3 Lightcycles (8 / 10 stap)

Stap 8: Lightcycles: "Einde van de regel"


Tot op dit punt:

  1. Wij hebben gecontroleerd van de speler domeincontrollers om te zien als ze op een knop hebt gedrukt.
  2. Bijgewerkt de positie van elke speler zijn x- en y-positie elke keer dat de lus herhaald.
  3. Gecontroleerd om te zien als beide spelers heeft crashte en het spel tijdelijk gestopt als ze hebben.

Nu is het tijd om het daadwerkelijk bijwerken van de positie van elke speler op het scherm.

Typ in de volgende vier regels:

De eerste twee regels die u waarschijnlijk uit het vorige hoofdstuk herkennen.  We perceel de x- en y positie van elke speler op het scherm.

video. VWait maakt het videostuurprogramma te houden met het spel, niet laat u het achterwege.

100000 - snelheid Herhaal * 100 is een eenvoudige repeat-lus die niets behalve vertraging de lus een beetje doet te vertragen van het spel.
(Onthoud de snelheidsinstelling in CON?   Ik wed dat je kunt doen de wiskunde hier.)

Dit concludeert de hoofdlus spel!  We vrij zijn nog niet klaar, maar sluiten!

Gerelateerde Artikelen

Het creëren van animatie en Games: hoofdstuk 2 Game Controllers

Het creëren van animatie en Games: hoofdstuk 2 Game Controllers

Welkom bij de tweede van een multi-delige serie:Maken van animatie en Games: Gamecontrollers hoofdstuk 2Deze serie zal duik in het gebruik van de Propeller microcontroller gebaseerde systemen voor het maken van uw eigen afbeeldingen, animaties en vid
Het creëren van animatie en Games: hoofdstuk 1 aan de slag.

Het creëren van animatie en Games: hoofdstuk 1 aan de slag.

Welkom bij de eerste van een multi-delige serie:Maken van animatie en Games: hoofdstuk 1 aan de slagDeze serie zal duik in het gebruik van de Propeller microcontroller gebaseerde systemen voor het maken van uw eigen afbeeldingen, animaties en video g
Het creëren van uw eerste spel: Part 1: karakter oprichting en verkeer

Het creëren van uw eerste spel: Part 1: karakter oprichting en verkeer

In dit Instructable, wij zal kijken naar het creëren van een eenvoudig spel met Flash Professional 8. Dit is het eerste deel van veel en elke keer, we zullen maken het spel meer en meer complex. Ik zal ervoor zorgen dat u elk onderdeel volledig begri
Het creëren van een online winkel in 7 dagen

Het creëren van een online winkel in 7 dagen

Het klinkt zo makkelijk. U ziet de verhalen over kinderen, direct van de middelbare school, het opzetten van de multi-miljoen dollar online winkels. De pers technologie maken het geluid zo eenvoudig als het klikken op je vingers. Echter, mijn ervarin
Het creëren van een bush mes met gelaagde houten handvat

Het creëren van een bush mes met gelaagde houten handvat

dit documenten het proces van het creëren van een 'bush mes' van schroot staal en hout, tot het eindproduct. Het doel was om te produceren een nuttig hulpmiddel voor een van mijn favoriete pass-tijden, wild kamperen. Het werd ontworpen om te voldoen
Het creëren van een aangepaste Chinese knoop Strand met Hand gemaakt glaskralen

Het creëren van een aangepaste Chinese knoop Strand met Hand gemaakt glaskralen

dit instructable beschrijft het proces om te maken van aangepaste glazen bolletjes met een propaan-fakkel gevolgd door het creëren van een aangepaste Chinese knoop-onderdeel dat houdt de kralen en voltooit het stuk van juwelen.  Het wordt veronderste
Brengen van buiten naar binnen, het creëren van een vivarium voor een Python tapijt

Brengen van buiten naar binnen, het creëren van een vivarium voor een Python tapijt

Ik wilde dit Instructable maken voor iedereen die eigenaar is van een python tapijt of iedereen die overweegt het bezit van dergelijke een geweldig dier. Ik wilde mijn kennis van de veehouderij en mijn passie voor reptielen delen met mensen. Ik heb Z
Het creëren van een Home Media Streaming Center met Ubuntu

Het creëren van een Home Media Streaming Center met Ubuntu

laten we eerlijk zijn. Schijven zijn een ding van het verleden, en externe harde schijven zijn omvangrijk en lastig. Met deze gids, zal ik u tonen hoe maak je een Home Media Center, geschikt voor streaming films en muziek rechtstreeks naar je PC. Het
Het creëren van Armor met Worbla

Het creëren van Armor met Worbla

Worbla de Finest is een materiaal dat is het raken van de wereld door onweer! Gemakkelijk gemanipuleerd, warmte geactiveerd en zo hard als plastic wanneer cool - er is weinig anders in deze wereld die voldoet aan de bruikbaarheid. Voor dit project, z
Het creëren van grotere YouTube miniaturen voor Facebook

Het creëren van grotere YouTube miniaturen voor Facebook

Het creëren van grotere YouTube miniaturen voor FacebookHet is zo frustrerend wanneer u uw YouTube-video op facebook boekt en ze gewoon niet weergegeven zoals u dat wilt.De ergste bit is wanneer iemand wil dit bericht weergeven op een mobiel apparaat
Het creëren van een kartonnen boei!

Het creëren van een kartonnen boei!

De mariene thematische kostuum-project was toegewezen door onze school, en geïnspireerd door het thema "Going Green".  De instructies waren het maken van een kostuum met behulp van enige karton.  Het kostuum kon geen tape, lijm of lijmen.  Het k
Het creëren van vaartuigen in Rhino

Het creëren van vaartuigen in Rhino

De ideeën die dit project begeleiden waren om 3D-objecten met behulp van technologie als een instrument voor schetsen en idee generatie te ontwerpen. Ik werkte samen met deze ideeën, naar de modellen brengen in 3-afmetingen door met behulp van lasers
Het creëren van een bevestigbare stencil bijlage voor een spuitbus.

Het creëren van een bevestigbare stencil bijlage voor een spuitbus.

Graffiti echter koel kan zijn, is afwijzend op door de man, dus als je besloten voor de weergave van uw illustratie openbaar of de saaie buurt sparren je moet doen in een manier die gemakkelijk, snel en eenvoudig. Dat is waar mijn uitvinding komt in
Het creëren van een tegenhanger van de 3D printbare Torus met Cinema4D en Zbrush

Het creëren van een tegenhanger van de 3D printbare Torus met Cinema4D en Zbrush

Hallo iedereen! Dit is mijn 1e ooit Instructable en ik ben opgewonden om te laten zien hoe je gemakkelijk een complexe geometrische shape genereren in Cinema4D, bewerken en op het beeldhouwen met Zbrush en hebben het klaar om af te drukken in een vor