Stap 6: Lightcycles: het spel lus!
Haal diep adem, zorgvuldig en typ vervolgens in de volgende code voor speler 1.
De eerste regel, herhalen is begint het spel lus. Alle actie gebeurt hier!
De volgende acht regels controleren om te zien als de speler heeft aangedrongen de rechts, links, omlaag of knoppen.
Het is een partij zoals de controlecode we in het laatste hoofdstuk, behalve dit keer die wij alleen de waarde in het vak van byte, "one_direction gebruikten wijzigen" wanneer een knop wordt ingedrukt. (Onthoud deze instellingen in CON waar we rechts, links, omlaag en omhoog een vaste waarde toegewezen? Als de speler de rechterknop wij zeggen ingedrukt kunnen, one_direction: = 1, maar is niet one_direction: = rechts veel mooier?)
Dus de eerste acht regels niet activiteit maken, veranderen ze alleen de waarde van one_direction afhankelijk van de knop ingedrukt.
De volgende acht regels veranderen de positie van speler iemands x en y -positie op het scherm door een toe te voegen of af te trekken van one_x en one_y afhankelijk van de richting waarin de speler wordt geconfronteerd met telkens wanneer de lus herhaalt.
Dit betekent dat de x- en y-positie verandert telkens wanneer de lus herhaalt zelfs als de speler een knop is niet ingedrukt.
(Beetje klinkt als de regels van Lightcycles nietwaar?)
Het is tijd om toe te voegen dezelfde sectie voor speler 2. Blijven de spel lus met het volgende: