Stap 3: Lightcycles: de VAR sectie
Review: de variabele gedeelte stelt containers die tijdens de werking van ons programma informatie kunnen opslaan. In tegenstelling tot de definities in de CON-sectie, kunnen deze containers worden geleegd en bijgevuld op elk gewenst moment.
Aangezien onze spel een spel voor twee spelers is, ziet u een heleboel herhaling als we dubbele code voor elke speler maken.
De vakken "byte" formaat zal de volgende gegevens bevatten:
one_x & two_x bevat de huidige x -positie van elke speler lichtfiets op het scherm.
one_y & two_y bevat de huidige y -positie van elke speler lichtfiets op het scherm.
one_color & two_color zal de kleur van elke speler lichtfiets bevatten.
(Als je begint te denken, dat dit klinkt veel als we gaan het gebruik het commando video.plot , zou u gelijk!)
one_direction en two_direction voor het bijhouden van de mogelijke richting van elke speler op het scherm. (links,rechts, omhoog en omlaag)
We moeten een paar extra byte vakken hier en daar in ons programma, recyclen kunt zodat we ook x,y, en z vast.
.. .en natuurlijk we toegevoegd de lange MIGstack [40] is toegevoegd voor Wii-controllers. (Als u twee toetsenborden, gebruikt u kunt weglaten it.)