Stap 7: Lightcycles: botsingdetectie
Typ in de volgende sectie van code hieronder wat u reeds hebt getypt:
x:=video.Peek(one_x,one_y) is een nieuwe opdracht van de SLAK!
Telkens wanneer de game lus krijgt op dit punt, wij "peek" op de kleur van het standpunt van onze "lichtfiets" is net verhuisd naar. (Het is x en y).
Als we vinden dat de ruimte een andere kleur dan $02 bevat {als x <> $02) dan we een bos van brieven op het scherm tekent. (De code die in onder de voorwaarde van de instructie if ingesprongen .
Met uitzondering van de grens van het speelbord (we zullen dat spoedig tekenen) en de lijnen getekend door elke speler lichtfiets, moet elke geldige zet zwart. Als we een andere kleur dan die tegenkomen, kunnen we aannemen dat we iets ben tegengekomen.
Na het trekken van de woorden, een speler ongenode gast, beginnen we een repeat-lus wachten op een van de spelers te druk op A, ga naar het scherm, op te schonen opnieuw tekenen het spel raster, en instellen van de spelers hun start positie terug.
U misschien al geraden! We moeten een soortgelijk blok code voor speler 2.