Creëren van uw eerste multi-touch tabel (2 / 17 stap)

Stap 2: LCD's, de kwestie van de FFC, en voordat het rippen van (informatie)


Het LCD-scherm is misschien wel de meest irritante hardwarecomponent met betrekking tot de installatie van een LCD DSI-tabel toe te schrijven aan de kwestie van de FFC--ik zal krijgen om dit binnenkort. Maar eerst een stukje van inzicht: het is mild belangrijk te begrijpen hoe LCD-schermen werken met het oog op de uit te leggen hoe de tabel werkt. Ook, aangezien wij een uit elkaar nemen, is het belangrijk dat we begrijpen wat elk onderdeel doet.

I. LCD theorie

LCD's zijn een geweldig stukje technologie die ons herinneren aan hoe geweldig en onze technologische dapperheid gevorderd is gekomen. In de kern vertrouwen ze op vloeibare kristallen (LC). LCs zijn materialen die zijn letterlijk in een Braziliaanse tussen vloeistof en solide staat van materie--dit betekent dat hun deeltjes hun geaardheid handhaven, maar ze zijn in staat om te verplaatsen naar verschillende posities verwant aan de vloeibare materialen. Dus ze zijn zeer gevoelig voor temperatuurveranderingen (ze moet op een exacte temperatuur om hun oneven status te behouden). Voor LCD-schermen, zijn LC deeltjes meestal in een gedraaide nematic fase gerangschikt. Dit betekent slechts dat zij worden beïnvloed door elektrische stroom (nematic) en natuurlijk zijn verdraaid. Wanneer wij op het substraat LC huidige toepassen, de LCs kristal wisselend afhankelijk van de spanning--waarmee ze reageren voorspelbaar bij het beheersen van de passage van licht. De afdrukstand van de deeltjes in de natuurlijke staat is afhankelijk van een magnetisch veld of microscopische groeven. De verandering in de oriëntatie (voor de meeste LCD-schermen) wordt beschreven als een smetic c of chirale nematic. De smetic c oriëntatie houdt dat de deeltjes zijn gelaagde op een zodanige wijze dat zij kantel iets in de hoeken met elke laag terwijl de chirale oriëntatie ziet de moleculen kristal licht van laag naar laag.

II. LCD creatie
Er zijn 4 factoren die fundamenteel zijn voor de bouw van het LCD scherm:

  • Licht kan worden gepolariseerd
  • LCs kunt overbrengen en wijzigen van gepolariseerd licht
  • LC structuur wijzigingen met de huidige
  • Er zijn transparante stoffen die elektriciteit te voeren

Er zijn vele types van LCD-schermen zoals passieve en actieve Matrix LCD's, maar aangezien we waarschijnlijk alleen te maken met een Active Matrix, zal ik alleen dit uitleggen. Active Matrix LCD's hangen op dunne Film Transistors (TFT) die zijn in wezen klein schakelen transistors en condensatoren. Ze zijn gerangschikt in een matrix-mode op een glazen substraat en om te schakelen een pixel, de rij die correspondeert met dat transistor is ingeschakeld en een gratis wordt verzonden door middel van die kolom. Aangezien de andere rijen zijn uitgeschakeld, alleen de condensator op krijgt die rij een lading--theoretisch wetende dat ogenblikkelijk condensatoren huidige kunnen wijzigen, dit wordt uitgelegd en we ook factor dat de lading kan worden gehouden tot de volgende cyclus vernieuwen. De spanning beheersen, kan een kristal de LC genoeg te matigen van de hoeveelheid licht die voorbij gaat. Dit zorgt voor de oprichting van een grijs-schaal.

Dus hoe krijgen we kleur?

Elke Pixel heeft 3 sub pixels (rood-blauw-groen {RGB}) en ze hebben elk hun eigen transistor. elke subpixel voorziet 256 tinten binnen hun eigen grijs-schaal voor een totaal van 16,8 miljoen mogelijke kleuren op uw scherm. Dit geldt tenzij heb je een mooie gele pixel LCD display zoals we de mogelijke kleuren van 255 krijgen ^ 3 voor de 3 sub pixels.

Hoeveel transistoren hebben we het over?

Afhankelijk van de weergave. Een 1024 x 768-TV heeft 1024 kolommen en 768 rijen, zodat als we vermenigvuldig dat met 3 pixels, we 2,359,296 TFTs geëtst op de glazen paneel krijgen. Als die niet indruk op u maken, wacht tot je zien hoe dun het scherm echt is en wat er gebeurt wanneer u het op afstand van de behuizing!

Waarom moet u zorgen over dit alles?

Bij de opbouw van uw tafel, gaat u hebben om voorspellingen en beslissingen te maken. U hoeft niet altijd een perfecte display gebouwd. Soms, you gonna moet figuur dingen uit vanaf de fundamenten om ervoor te zorgen u niet gewoon afval $$$. Ook, afhankelijk van uw installatie wellicht u te voorspellen de weergavegrootte van uw LCD op basis van de eigenschappen van het scherm. Dit is nog belangrijker, kennis! dus neem het!

III. dingen moet ik mij zorgen over met betrekking tot de TV die ik voor de tabel gebruiken zal:

  1. De kwestie van de FFC als omschreven op de Forums van de groep NUI is wanneer de FFC kabels zijn ofwel te klein of kwetsbare in het opbouwen van een Multi touch setup worden gemanipuleerd. De platte Flex kabel is de kabel dat vindt u de matrix LCD aansluiten op de planken van de controle. Dit kan een probleem worden naarmate ze moeilijk te vervangen en zijn als het krijgen in de manier van de bouw, zij kunnen per ongeluk schade veroorzaken. Gelukkig zijn er links naar databanken met TV's die dit probleem niet hebben en zijn ideaal voor Multi touch opstellingen:

  1. Kleine LCD's: http://baseportal.com/cgi-bin/baseportal.pl?htx=/L...
  2. Grote LCD's: http://wiki.nuigroup.com/Large_LCD_Monitors
  3. Als alternatief, je kon net stok met de Vizio het is perfect
  • De hoogte-breedteverhouding: Je moet weten uw hoogte-breedteverhouding, zodat u de grootte van uw LCD om te maken van uw chassis of vak kunt benaderen. Meeste LCD's zijn tegenwoordig 16:9, aangezien dit de HDTV-standaard. Dat wil zeggen, 9 eenheden voor hoogte voor breedte-16 eenheden. Soortgelijke driehoeken gebruiken (Ja, math) om te bepalen van de grootte van uw LCD-scherm. Natuurlijk, is dit alleen nodig in het geval dat u niet rippen van de TV uit elkaar wilt totdat u alles anders (acryl, hout, enz hebt).
  • Contrastverhouding: Dit is de maat tussen de helderste mogelijk beeld en de donkerste mogelijk afbeelding. Wit/zwart = contrastverhouding. Helaas is er geen werkelijke metrische te dit te standaardiseren zodat bedrijven net dingen zoals 1000000000:1 overdrijven (wie weet wat dat betekent?) Deze zaken alleen in termen van ijdelheid--zeggen je wilde de duidelijkst mogelijke afbeelding moet worden weergegeven op uw LCD-scherm. Een LCD-scherm met een hoge dynamische verhouding is beter dan een LCD-scherm met een native waarmee dezelfde verhouding; echter, een LCD-scherm met een hogere oorspronkelijke ratio is superieur. Native beschrijft wat het LCD-scherm kan produceren op eigen en dynamische verwijst naar circuits gebruiken om te helpen het deelvenster in overeenstemming met omgevingslicht.

  • Hoe zit het met schittering wanneer het LCD-scherm is vaststelling?

    Het LCD-scherm wordt geleverd met een set kijkhoek die zorgt voor de best mogelijke foto--de meeste consumenten niet weten dit en missen op de volledige ervaring. Een hoek van de Bias is ontworpen ter compensatie van deze hoek. Hierdoor is uw hoek van het aanvaardbare bekijken veel groter gemaakt. Er is nog een gebied van onaanvaardbare contrast, maar je zal waarschijnlijk niet bereiken.

    * U kunt leren veel meer over LCD-schermen op HowStuffWorks.com:

    Link: http://electronics.howstuffworks.com/lcd.htm

    Gerelateerde Artikelen

    Creëren van uw eerste programma In Visual Basic

    Creëren van uw eerste programma In Visual Basic

    dit instructable zal u tonen hoe te programmeren van Microsoft Visual Basic 2005 Express Edition. Het voorbeeld die u vandaag maakt is een eenvoudige image viewer.Als je dit instructable gelieve duw de + knop aan de bovenkant van de instructable. Bed
    Het creëren van uw eerste spel: Part 1: karakter oprichting en verkeer

    Het creëren van uw eerste spel: Part 1: karakter oprichting en verkeer

    In dit Instructable, wij zal kijken naar het creëren van een eenvoudig spel met Flash Professional 8. Dit is het eerste deel van veel en elke keer, we zullen maken het spel meer en meer complex. Ik zal ervoor zorgen dat u elk onderdeel volledig begri
    Creëren van uw eerste iOS-app

    Creëren van uw eerste iOS-app

    deze site rondkijken, kwam het aan me dat waren er niet veel ' ibles over het programmeren van het iOS platform, dus ik dacht dat ik zou bevestigen dat tekort. Dit is een eenvoudige "hello, world!" app voor de iPhone (of iPod Touch of iPad). Dit
    Creëren van uw eerste C++-programma met behulp van de Visual Studio Express IDE

    Creëren van uw eerste C++-programma met behulp van de Visual Studio Express IDE

    IntroductieHet gebruik van computerprogramma's is van invloed op ons dagelijks leven. Computers, smartphones en tablets worden allemaal uitgevoerd door een programma iemand gemaakt. Deze programma's variëren in moeilijkheid afhankelijk van het doel v
    Het creëren van uw eerste spel: Deel 2: grenzen en teken spiegelen

    Het creëren van uw eerste spel: Deel 2: grenzen en teken spiegelen

    In het tweede deel van veel Flash tutorials, we zullen kijken hoe te maken van ons karakter grenzen toe te voegen, zodat we niet verder van het scherm, flip en beide richtingen hij gaat kijken. In deel 1, we keken in beweging en we zullen maken het e
    Het creëren van een online winkel in 7 dagen

    Het creëren van een online winkel in 7 dagen

    Het klinkt zo makkelijk. U ziet de verhalen over kinderen, direct van de middelbare school, het opzetten van de multi-miljoen dollar online winkels. De pers technologie maken het geluid zo eenvoudig als het klikken op je vingers. Echter, mijn ervarin
    Brengen van buiten naar binnen, het creëren van een vivarium voor een Python tapijt

    Brengen van buiten naar binnen, het creëren van een vivarium voor een Python tapijt

    Ik wilde dit Instructable maken voor iedereen die eigenaar is van een python tapijt of iedereen die overweegt het bezit van dergelijke een geweldig dier. Ik wilde mijn kennis van de veehouderij en mijn passie voor reptielen delen met mensen. Ik heb Z
    Creëren van een universiteit Monument en Replica brons

    Creëren van een universiteit Monument en Replica brons

    In 2008, mijn vader en ik waren in dienst tot het maken een 14' hoge monument van een cougar mascotte voor Washington State University. We zijn ook gemaakt met drie kleinere formaat bronzen replica's van het monument te verkopen aan alumni en fans.In
    Het creëren van een Home Media Streaming Center met Ubuntu

    Het creëren van een Home Media Streaming Center met Ubuntu

    laten we eerlijk zijn. Schijven zijn een ding van het verleden, en externe harde schijven zijn omvangrijk en lastig. Met deze gids, zal ik u tonen hoe maak je een Home Media Center, geschikt voor streaming films en muziek rechtstreeks naar je PC. Het
    Het creëren van animatie en Games: hoofdstuk 2 Game Controllers

    Het creëren van animatie en Games: hoofdstuk 2 Game Controllers

    Welkom bij de tweede van een multi-delige serie:Maken van animatie en Games: Gamecontrollers hoofdstuk 2Deze serie zal duik in het gebruik van de Propeller microcontroller gebaseerde systemen voor het maken van uw eigen afbeeldingen, animaties en vid
    Creëren van een G.I. Joe "Duke" Halloween kostuum

    Creëren van een G.I. Joe "Duke" Halloween kostuum

    Geïnspireerd door de nieuwe zomer flick "G.I. Joe: The Rise of Cobra."  Dit instructable zal u tonen hoe te maken van de "Duke" Armor.Dus hou mijn vrouw en ik om uit te gaan in kostuum voor Halloween.  Ik leun meer aan de kant van brut
    De kunst van het weer: creëren van een artistieke weer milieu

    De kunst van het weer: creëren van een artistieke weer milieu

    een van de vierde graad leerkrachten ik werk met kwam naar me en vroeg als ik kon bedenken met een les die weer voor de vierde rang klassen.  Zij waren klaar om te beginnen een eenheid in de wetenschap waarbij weer, evenals het lezen van een boek die
    Het creëren van animatie en Games: hoofdstuk 1 aan de slag.

    Het creëren van animatie en Games: hoofdstuk 1 aan de slag.

    Welkom bij de eerste van een multi-delige serie:Maken van animatie en Games: hoofdstuk 1 aan de slagDeze serie zal duik in het gebruik van de Propeller microcontroller gebaseerde systemen voor het maken van uw eigen afbeeldingen, animaties en video g
    Het creëren van animatie en Games: hoofdstuk 3 Lightcycles

    Het creëren van animatie en Games: hoofdstuk 3 Lightcycles

    Welkom bij de derde van een multi-delige serie:Maken van animatie en Games: hoofdstuk 3 LightcyclesDeze serie zal duik in het gebruik van de Propeller microcontroller gebaseerde systemen voor het maken van uw eigen afbeeldingen, animaties en video ga