Stap 10: Knop detectie
Deze volgende stap beschrijving van de verschillende acties moeten worden genomen door Arduino verschillende knooppersen gegeven op het LCD-scherm.
Als (knoppen) {}
LCD.Clear();
lcd.setCursor(0,0);
Als (knoppen & BUTTON_UP) {}
LCD.Print ("Move"); DIR = 0;
}
Als (knoppen & BUTTON_DOWN) {}
LCD.Print ("Z accel"); lcd.setCursor (0, 1);
LCD.Print(zRaw); dir = 1;
}
Als (knoppen & BUTTON_LEFT) {}
LCD.Print ("Y accel"); lcd.setCursor (0, 1);
LCD.Print(yRaw); dir = 2;
}
Als (knoppen & BUTTON_RIGHT) {}
LCD.Print ("X accel"); lcd.setCursor (0, 1);
LCD.Print(xRaw); dir = 3;
}
Als de UP-knop op het LCD-scherm wordt ingedrukt, dan is de beweging gedetecteerd door de controle-eenheid wordt afgedrukt op het scherm. Dit is de standaardweergave van het LCD-scherm. De variabele dir globale variabele gebruikt om te definiëren van de knop die werd ingedrukt. Het is verderop in een switch/case-instructie gebruikt om te bepalen welke informatie om voortdurend weer te geven. Als de knop omlaag is ingedrukt, wordt de onbewerkte gegevens van Z versnelling weergegeven. Als de juiste knop wordt ingedrukt, wordt de raw X acceleratie gegevens weergegeven. En als de linkermuisknop wordt ingedrukt, de ruwe Y versnelling wordt weergegeven.