Stap 2: Maak een Perl programma dat VRML uitgangen
Hier is een voorbeeld van een perl programma dat uitgangen van een eenvoudige 3D-model:
#/ usr/bin/perl
Open FILEOUT, "> bot_part.wrl" of sterven;
afdrukken van FILEOUT "#VRML V2.0 utf8\r\n";
afdrukken van FILEOUT "\r\n";
afdrukken van FILEOUT "# door Jim Brown\r\n";
afdrukken van FILEOUT "\r\n";
$rad = 3.141592 / 180.0;
$meter = 1;
$cm = $meter / 100.0;
$mm = $cm / 10.0;
$back_plane_width = 24,0 * $mm;
$back_plane_height = 40,0 * $mm;
afdrukken van FILEOUT "# part\r\n";
afdrukken van FILEOUT "Transform \ {\r\n";
afdrukken van FILEOUT "vertaling 0 0 0\r\n";
afdrukken van FILEOUT "kinderen \[\r\n";
Print FILEOUT "Vorm \{\r\n";
afdrukken van FILEOUT "uiterlijk uiterlijk \{\r\n";
afdrukken van FILEOUT "materiële materiële \{\r\n";
afdrukken van FILEOUT "diffuseColor 0,9 0,9 0.9\r\n";
afdrukken van FILEOUT "\} # einde material\r\n";
afdrukken van FILEOUT "\} # einde appearance\r\n";
afdrukken van FILEOUT "meetkunde extrusie \{\r\n";
afdrukken van FILEOUT "creaseAngle 0\r\n";
afdrukken van FILEOUT "beginCap TRUE\r\n";
afdrukken van FILEOUT "endCap TRUE\r\n";
afdrukken van FILEOUT "crossSection \[\r\n";
$x_width = $back_plane_width;
$y_width = 2 * $mm;
afdrukken van FILEOUT "". sprintf ("%3.8f %3.8f", 0 - ($x_width/2.0), 0 - ($y_width / 2.0)). "\r\n";
afdrukken van FILEOUT "". sprintf ("%3.8f %3.8f", 0 + ($x_width/2.0), 0 - ($y_width / 2.0)). "\r\n";
afdrukken van FILEOUT "". sprintf ("%3.8f %3.8f", 0 + ($x_width/2.0), 0 + ($y_width / 2.0)). "\r\n";
afdrukken van FILEOUT "". sprintf ("%3.8f %3.8f", 0 - ($x_width/2.0), 0 + ($y_width / 2.0)). "\r\n";
afdrukken van FILEOUT "". sprintf ("%3.8f %3.8f", 0 - ($x_width/2.0), 0 - ($y_width / 2.0)). "\r\n";
afdrukken van FILEOUT "\] # einde cross section\r\n";
afdrukken van FILEOUT "wervelkolom \[\r\n";
$x = $back_plane_width / 2.0;
$y = 0;
$z = 0;
afdrukken van FILEOUT "". sprintf ("%3.8f %3.8f %3 .8f,", $x, $y $z). "\r\n";
$y $y - = $back_plane_height;
afdrukken van FILEOUT "". sprintf ("%3.8f %3.8f %3 .8f,", $x, $y $z). "\r\n";
$x = $x + $back_plane_width / 2.0;
$z = $z + $back_plane_width / 2.0;
afdrukken van FILEOUT "". sprintf ("%3.8f %3.8f %3.8f" $x $y, $z). "\r\n";
$x = $x + $back_plane_width / 2.0;
afdrukken van FILEOUT "". sprintf ("%3.8f %3.8f %3.8f" $x $y, $z). "\r\n";
afdrukken van FILEOUT "\] # einde spine\r\n";
afdrukken van FILEOUT "\} # einde extrusion\r\n";
afdrukken van FILEOUT "\} # einde shape\r\n";
afdrukken van FILEOUT "\]\r\n";
afdrukken van FILEOUT "\}\r\n";
afdrukken van FILEOUT "\r\n";
sluiten FILEOUT;
In de voorbeeld foto's kunt u zien dat een 3D-model is gemaakt. Als je kijkt naar het wireframe plaatje, kan u vertellen dat ik heb mitering ingeschakeld, of anders het model squished eruit. Dit is een kenmerk van Accutrans3D.
Ik cijfer dat deze stap genoeg is om vele modellen in 3D. U kunt zien in de voorbeeld foto's, ik maakte een Raspberry Pi zaak en had het gedrukt in 3D met behulp van deze methode voor het maken van een programma dat vrml uitgangen. Ik beëindigde omhoog met een mooie doos. Ik heb zelfs toegevoegd tekst en een logo van de Raspberry Pi op de top van het vak. Waarschijnlijk ziet u hoe met behulp van deze methode kunnen zeer krachtig voor het maken van een exacte object met een exacte metingen zonder enige vorm van modeling pakket dan pure code.