Stap 3: Schrijf een scripttaal en de Parser te bouwen van 3D-modellen
Mijn RBS scriptcode zou hebben opdrachten zoals: "Maken Start emmer", "Go Straight sommige bedrag", "Linksaf sommige bedrag", "Turn Right sommige bedrag", "Maak einde emmer", enz en opdrachten voor het bouwen van een frame en ondersteunt en dergelijke zou hebben. Voor de track sporten die heb ik besloten om het automatische waar elke zo vaak op een bepaalde afstand het zou automatisch toevoegen een rung. Ik moest voor de ondersteunt, kunnen vertellen welk spoor, links of rechts, met de steun verbinden en welke kant van het frame te verbinden. Voor de bochten, zou de parser automatisch berekenen banking en vloeiend maken. Ik kan het vertellen waar te het plaatsen van de knikkers.
Voor het Bank-, als u zich voorstellen kunt, heb ik een onzichtbare center spoor waarop ik de andere twee rails draaien. Dus als ik wil linksaf, de juiste spoor gaat omhoog en in een beetje en de linker rail gaat naar beneden en in een beetje volgens een z-rotatie. De track is soort van gebouwd in korte stappen. Dus de parser soort cijfers ongeveer 3 stappen voor de volgende beurt en 3 stappen in de volgende beurt incrementeel beginnen bankwezen. Na een curve de parser VN-banken voor ongeveer 3 stappen vóór het einde van de curve en 3 stappen na de curve tot het is terug naar normaal geen bank voor rechte spoor of op de volgende curve voor krommen dwarshelling. Figuur de bank, op het eerste ik vermoedde en de bank handmatig in te stellen op basis van de diameter van de curve en dat werkte. Later, ik dacht dat een formule om het zelfde ding doen. Ik dacht dat deze incrementele Bank niet vloeiend zo maken was een schreef een functie die zou de hele track soort in een Fast Fourier Transform (FFT) soort glad en gemiddeld over de verschillende stappen mode.
Voor het frame heb ik momenteel een paar keuzes. Ik kan een kubus Rechthoekkader die berekent de grootte van de afmetingen van de track hoogte, breedte en diepte en zet het frame net iets groter dan die zodat het spoor binnen deze afmetingen past kiezen. Ik kan een bolvormige frame kiezen zoals de kerst Ornament sculptuur die als de rechthoek sculptuur berekent de grootte van de afmetingen van het spoor binnen. Ik kan een centrale spits frame kiezen als de twee track rollende bal sculptuur met de track gaan rond de torenspits en de voetafdruk wordt berekend door de afmetingen van het spoor. Voor shorttrack, kan ik kiezen geen frame helemaal maar in plaats daarvan enkel palen voor de track worden ondersteund door. Elk frame wordt geleverd met een eigen set van uitdagingen en een eigen algoritme voor het aansluiten van het formulier ondersteunt het frame op het spoor. Ik zal waarschijnlijk een paar meer frame aan koos van maken en misschien proberen om een paar die meer artistieke dan een rechthoek kubus, maar dat was een begin.
Wat is cool over het maken van een scripttaal is dat veranderingen snel en eenvoudig. Ik kan zelfs testen om ervoor te zorgen dat het spoor heeft de juiste afstand van track doorgeven via een zandpad zodat het marmer heeft ruimte om door te krijgen. Ik kan bouwen van een sculptuur, bekijken in een 3D modeling programma, beslissen of het ziet er goed uit, en als er iets moet worden veranderd ik kan het script wijzigen, opnieuw parseren het op. Ga vervolgens terug en de verandering in het 3D modeling programma bekijken.