Stap 4: Rendering VRML en STL omzetten
Er zijn verschillende redenen waarom Shapeways zal niet met een 3D-modelbestand instemmen. De belangrijkste reden Shapeways zal niet instemmen met dat een bestand is of een bestand niet-variëteit is. Non-variëteit betekent in feite dat het is geen water strak. Dit kan gebeuren wanneer een balk een ander lichtbundel op een kruispunt of kruist wanneer een lichtstraal bochten te strak schuin waardoor het raar binnenstebuiten vouwen. Er zijn waarschijnlijk meer redenen die ik kan uitleggen dat kunnen gebeuren en ik waarschijnlijk velen van hen heb ondervonden. Het is erg frustrerend. Voordat Shapeways zal het bestand accepteert, moet u alle niet-variëteit problemen oplossen. Het goede nieuws is dat Shapeways u toelaten zal om wijzigen en uploaden van het bestand zo vaak als je wilt totdat je het goed!
Ik liep in een nogal vreemde reden waarom Shapeways zou me niet toestaan upload een bestand WRL. Het blijkt dat de Shapeways VRML-renderer een bug in het heeft! Ik heb hen verteld over het maar het lijkt te zijn gedaald in dovemansoren. Na enkele e-mails heen en weer blies ze in principe me uit. Lijkt het de renderer Shapeways heeft een afwijkende gedrag van geëxtrudeerde balken die kromme waarrond mijn RBSs hoeft te doen draaien. Bovendien, zijn de bochten niet erg glad als hun VRML-renderer niet mitering. In hun verdediging, mitering is geen onderdeel van de VRML-spec, maar de kronkelende ding is zeker een bug.
Zo, ging ik op zoek naar andere VRML naar STL destructiebedrijven. MeshLab zegt dat het kan ertoe leiden dat VRML maar het blijkbaar alleen doet mazen en op extrusies mislukt. Ik had een oude versie van TurboCad 14, maar heeft ook de raar probleem met de extrusie te draaien. Ik probeerde Blender, maar het houdt niet van de meerdere objecten en ook lijkt te hebben moeite met de extrusie. Ik probeerde NetFabb, maar het heeft ook moeite met VRML extrusies. Ik probeerde verscheidene andere packages maar zij allen ofwel niet kon maken VRML helemaal of ze correct op de rendering extrusies is mislukt.
Ik probeerde Accutrans3D en op het eerste het niet kon maken de VRML extrusies correct ofwel, maar Wayne op Micromouse had medelijden met mijn situatie en vaste naar de werkstuk en gaf me een update van de werken! Ja! Ga Wayne en Accutrans3D! Niet alleen dat, maar Wayne geïmplementeerd de mitering ik ontbrak en het werkt prachtig! Geen ander 3D pakket werkt hiervoor maar Accutrans3D die ik kon vinden! Dus ik kon mijn VRML-bestand importeren en het uitvoeren van een STL-bestand en upload die naar Shapeways en dat werkt perfect!