Stap 1: Gebruik maken een eenvoudige 3D-virtuele Model VRML
VRML kunt u een 3D-scène te beschrijven met behulp van primitieven zoals kubussen, bollen, extrusie, netten, enz. Er is de opties voor het plaatsen van een object of een groep objecten in xyz ruimte evenals de mogelijkheid om te schalen en te roteren. VRML is vrij eenvoudig te leren en te gebruiken. Aangezien het al een tijdje, is er genoeg van voorbeeldcode op het web zodat de inhoud van google naar je hart.
Een VRML om bestand te maken, u eenvoudig een bestand maken met Kladblok of uw favoriete tekst-editor en maak het met de extensie ".wrl".
Op de eerste regel je:
#VRML V2.0-utf8
U zet dan uw code voor uw shape of shapes. Voor een RBS gebruik ik eigenlijk extrusies voor alles. Hier is een voorbeeld van een RBS-spoor:
Transformeren {}
vertaling 0 0 0
kinderen Shape {}
uiterlijk uiterlijk {}
materiaal materiële {}
diffuseColor 0.757827 0.771796 0.771797
ambientIntensity 0,5
specularColor 0.708205 0.708205 0.708205
emissiveColor 0.000000 0.000000 0.000000
glimmen 1
transparantie 0.000000
} # einde materiaal
} # einde uiterlijk
meetkunde extrusie {}
beginCap TRUE
Trommelschild TRUE
creaseAngle 0
solide TRUE
crossSection [
0.00150000 0.00000000,
0.00121353 0.00088168,
0.00046353 0.00142658,
-0.00046352 0.00142658,
-0.00121353 0.00088168,
-0.00150000 0.00000000,
-0.00121353-0.00088168,
-0.00046353-0.00142658,
0.00046352-0.00142659,
0.00121352-0.00088168,
0.00150000 0.00000000
] # einde dwarsdoorsnede
wervelkolom [
0 0 0,
0 0-0.01,
0-0.01-0.02,
0-0.02-0.02
] # einde wervelkolom
} # einde extrusie
} # eindvorm
}
U kunt eindigen met deze code, maar het is meestal niet echt nodig:
NavigationInfo {}
type "Onderzocht"
} # einde NavigationInfo
Dus wat betekent het allemaal?
De eerste regel geeft een VRML-bestand.
De sectie van de "geometry extrusie" definieert de extrusie met uiteinden, een circulaire crosssection van xy punten, die krijgt geëxtrudeerd over 4 xyz punten.
De sectie van de "Shape" definieert attributen over de vorm die de geometrie extrusie sectie omringt.
Het "Transformeren" gedeelte wordt gedefinieerd of waarnaar het object xyz of schaal verplaatsen of het object draaien. Verschillende transformaties kunnen rondom andere transformaties. Zo, bijvoorbeeld de binnenkant transformatie voor rotatie kan worden, kan er een ander dat omringt deze transformatie die zou voor schaal, en een andere transformatie die omringt zowel van de anderen die zouden kunnen worden voor xyz vertaling.
De "NavigationInfo"-sectie is voor sommige VRML kijkers om te weten wat te doen. U kunt gaan bekijken in modus, of gaan rondvlucht modus, kunnen er andere modi die je zou kunnen doen, ik weet niet dat ze allemaal.