Stap 7: animatie
Nu de speler kon bewegen, maar dingen keek erg raar met hem gewoon over de grond glijden. Het was tijd om uit te voeren animaties. Met behulp van een mooie tutorial [http://www.manningkrull.com/pixel-art/walking.php...] Ik besloot op een wandel 4-frameanimatie als het prima voor het teken werken zou zonder dat het te moeilijk om te maken. Ik nam de oorspronkelijke sprite en het karakter van de arm en personeel, die ben ik verhuisd en gedraaid om te maken van het volgende frame geselecteerd. Het derde frame was hetzelfde als de eerste links, en het vierde frame is de arm en het personeel in de tegenovergestelde richting. Na het wijzigen van het personage arm te hechten aan de hand en waardoor het lijkt alsof de voeten bewegen iets, ik was in staat om de touch-up de pixels en het maken van een werkende lopen animatie. Voor de animatie van de sprong, ik deed eigenlijk het zelfde ding maar verhoogd het karakter van de arm iets hoger, bijna hoe iemand eruit zou zien wanneer de dalen. Voor de animatie van de aanval, ik gebruikte de springen sprite arm en maakte het eruit ziet alsof het teken hield het personeel tot cast een spreuk. Over het geheel genomen denk ik dat de animaties kwam ziet er goed uit voor een eerste poging.
Het harde deel begon toen ik moest erachter te komen hoe om deze animatie spelen op de juiste tijd en de overgang goed te maken. Hoewel er code gemakkelijk beschikbaar op de GameMaker Forums die ik gebruikt hebben is kon, wilde ik mezelf uitdaging en alles te werken aan mijn eigen te krijgen. Het vereist een goede hoeveelheid werk, maar ik kreeg uiteindelijk de wandel- en springende animaties uitgevoerd door middel van een mix van ruwe code en GameMaker van ingebouwde acties. De aanval animatie bleek te zijn een veel grotere uitdaging, en zelfs met de hulp van speciale forumgebruikers ik ben momenteel niet in staat om te werken wanneer het moet. Zelfs een volledige rework van de code deed niets, dus op dit moment ik op iets van een impasse ben. Dit zal veranderen in de toekomst natuurlijk, maar ik niet vooruitlopen op zoveel problemen met bug testen en tot vaststelling van in het begin.
Opmerking: De bijgevoegde foto's schijnen om te tonen wat vreemde pixels die niet verondersteld om daar te zijn. In spel tonen de sprites echter opwaarts schoon.