Stap 6: Verkeer systeem
De volgende logische stap, natuurlijk, was een functionele beweging-systeem waardoor de speler om te navigeren door middel van de kamers die we ontworpen te creëren. Voor dit volgde ik een zeer goede YouTube tutorial [https://www.youtube.com/watch?v=IysShLIaosk], die de basis van vrijwel het hele spel, maar vooral de beweging systeem uitgelegd. De Gemeenschap GameMaker is enorm nuttig en leerde ik hoe te maken van mijn eigen systeem van beweging in feite van de grond af in GameMaker Language (GML), die beginner vriendelijke terwijl tegelijkertijd de krachtige. Hoewel ik veel van de code voor de beweging leende, kon ik begrijp de logica achter de code, die is misschien wel veel belangrijker als het geleid tot mij zijnde kundig voor codering en dingen uitzoeken voor mezelf beginnen. Één koel ding over het verkeer systeem dat ik gebruik is dat het gaat boven de basis en voor botsingen gebaseerd op ruimte rond de speler in plaats van overlappende pixels binnen de speler, die echt voor pixel-perfecte botsingdetectie en vlotter verkeer zorgt wordt gecontroleerd. Wat was echt geweldig over het verkeer systeem was echter het feit dat het kan gemakkelijk worden toegepast op vijanden zodat het hele spel gepolijst kijken kon.