Stap 15: geluiden
Nu hadden wij een echte, functionele spel! Echter, was het nog steeds iets ontbreekt. Het voelde helemaal leeg met geen geluidseffecten. Mij noch Devon geen ervaring te hebben in geluidsontwerp (en het is niet iets dat je in een dag krijgen kunt) dus we besloten om het lenen van onze muziek en de geluidseffecten uit de voorlopig. Ons spel trekt een goede hoeveelheid invloed uit de cartoon-stijl MMORPG MapleStory, dus we dachten dat we een paar van haar prachtig ontworpen tracks en simplistische geluidseffecten zou gebruiken. Ik downloadde een paar geluiden geript van het duel, waaronder vier achtergrond muziektracks van bosgebieden en drie geluidseffecten dat ik gebruiken zou voor springen, invoeren van portalen en door potions te gebruiken om gezondheid te herstellen. Deze geluiden werken zeer goed met de game thema, en ik figuur dat zij leuker om te luisteren zijn zouden naar dan slecht ontworpen geluidseffecten samen geworpen door amateurs. Deze geluiden zijn, natuurlijk, tijdelijk als een spel altijd naar originaliteit streven moet en ik in auteursrechtelijke kwesties lopen kon door het vrijgeven van dit als mijn eigen werk.