Stap 17: Afsluiting van opmerkingen
Over het algemeen vond ik maken van tovenarij verhaal om een leuke ervaring. Het leerde mij de grondbeginselen van de codering en de logica achter het en gaf me goede praktijken ontwerpen van sprites en achtergronden. Moet ik beslissen om een ander spel ergens onderaan de weg, is het proces veel eenvoudiger en sneller. Tovenarij verhaal is niet klaar (nergens in de buurt het, in feite), maar ik ben blij met de vooruitgang die is geboekt. Oorspronkelijk, we gepland om vijf volledige thema gebieden maar moest knippen naar één onvoltooide gebied voor het project aangezien we beseften dat we in manier boven onze hoofden waren. Game-design neemt voor eeuwig in sommige gevallen en ik eindelijk te begrijpen waarom de beste creaties kunnen nemen zo'n lange tijd te maken. Het spel duurde $0 totaal te maken, maar dicht bij 75 uren tussen 2 personen.
Als ik opnieuw op te starten van het project, zou ik allereerst Stel mijn doelen meer realistisch. Ontwerpen en implementeren van alles duurt veel langer dan ik oorspronkelijk dacht. Voor een volledige, werkende spel met alles wat ik oorspronkelijk gepland want ik naar drie-tot vierhonderd totaal aantal uren van het werk, kijken zou vooral omdat ik heb nul ervaring op het gebied en alles veel langer duurt. Andere dingen die verbeterd zouden kunnen worden omvatten de visuals van het spel (eenvoudige respriting, maar leiden een idee van hoe tot zou om dingen beter uitzien) en de algehele originaliteit (keken We naar andere wedstrijden voor inspiratie in sommige gebieden. Te groot, maar idealiter zou het spel volledig origineel). Het zou niet te moeilijk om te doen een van die dingen, meestal gewoon waarbij creatieve inspiratie.
Ik wil in de toekomst, tovenarij verhaal voor echt compleet. Een volledige vijf gebieden, twintig tot dertig vijandelijke typen, vier of vijf werkt spreuken en een coherente verhaallijn zijn de belangrijkste dingen die ik zou moeten implementeren. Op het moment dat we bezig een juiste spreuken en vijanden te laten functioneren, maar daarna kunnen we gaan allemaal uit met meer spreuken, niveaus en vijanden. Devon en ik zijn van plan te voltooien van het spel als een project van de zomer en streven naar misschien een stoom-, Android- of iOS-release. Indien u wenst om te proberen de nieuwste alpha-versie, kunt u e-mail me op TehAstro of controleert dit Instructable voor een download-link (ik zal het zo vaak als ik kan updaten).