Stap 8: Zbrush 3: Decor met Hard oppervlak technieken verfijnen
Zodra ik tevreden met de vorm van de Brok haren was, ik gebruikte de DynaMesh functie om te opnieuw de gaas met een volledig uniforme verdeling van veelhoeken quadrangular ("quads"). Toen wilde ik scheren weg en sommige extra randen zodat het stuk natuurlijker verfijnen. Hiervoor gebruikte ik de Clip Curve tool (Shift + Ctrl slepen). Ik wilde kunnen selecteren en discreet bewerken de gebieden die ik had blootgesteld aan scheren uit de polys. Ik met de rechtermuisknop geklikt op de werkplek terwijl de Clip Curve actief was en de Poly groep optie hebt geselecteerd in het menu. Dit creëerde een nieuwe poly-groep die ik kon selecteren en isoleren van elke keer dat ik gebruikte de Clip Curve.
Toen ik begon te komen op een aantrekkelijker vorm ik de hPolish, Flatten, gebruikt en Trim adaptieve borstels om het gladstrijken van de Maas in een meer gepolijst ontwerp.
Ik wilde houden de penseelstreken schone en uniforme zodat ik de optie van Lazy muis (L) onder de lijn pallet geactiveerd. Lui muis fungeert als de muiscursor was een tekenreeks erachter met de actieve borstel die is gekoppeld aan het andere uiteinde slepen. Dit stond me toe om te bepalen van de richting van mijn streek met als weinig jitterpercentage mogelijk.
Ik heb besloten dat ik geven sommige ruwe haarlokken wilde voordat ik naar de volgende stap verhuisde. Ik geselecteerd de Rake borstel, veranderde de indruk naar ZAdd en verhoogd de slaglengte Lui muis . Een aantal slagen gemaakt het resultaat dat ik gewenst.
DynaMesh is een geweldig hulpmiddel voor de wederopbouw van een object in een schone model van quads, bij het maken van uw ruwe vorm. Echter, DynaMesh kan en zal vernietigen fijnere details, dus ik probeer te beperken van het gebruik ervan op de vroege fasen van het modelleren van een bepaalde shape.