Stap 9: Zbrush 4: omzetting en het mengen van Decor
Nu dat ik een basic "haar chunk gemaakt heb" was het tijd om het te dupliceren in een reeks van onderdelen die ik kon vorm in de volle haardos. Ik gedupliceerd en gespiegelde het haar in een reeks voor sub tools. Ik vervolgens het gezicht net toegevoegd en gebruikt de tool transponeren naar de haar brokken een gebied dat de hoofdhuid gebied benaderd. Ik gebruikte de tool transponeren opnieuw om maskers te maken door de Ctrl-knop ingedrukt te houden terwijl u sleept. Na vervaging van het masker kon een paar keer ik met de tool transponeren maken van zachte bochten in de contouren van het haar. Ik de stroom van het haar door het gebruik van zetten met de borstels verplaatsen en Elastische verplaatsen afwisselend gebeeldhouwd.
Mij nood voor toevoegen sommige extra lichaam te vullen van de ruimten tussen de delen van het haar dus ik de ClayBuildup gebruikte en het opgeruimd met de Adaptieve Trim Flattenen hPolish borstels. Ik besloot om het samenvoegen van het voltooide haar met de gezicht-Maas. Om dit te doen, ik heb geselecteerd Samenvoegen zichtbaar in het sub gereedschap palet. Hierdoor ontstond een nieuw instrument dat bestaat uit alle delen van de haren en gezicht. Ik toegevoegd het gereedschap samengevoegd en het gedupliceerd. Heb ik uitgevoerd dan een DynaMesh operatie op het duplicaat maken een solide maaswijdte van quads. Ik stel de resolutie een beetje hoog (512) te behouden zo gedetailleerd mogelijk. Verlies van fijne detail is onvermijdelijk bij het gebruik van DynaMesh (hoewel u moet nooit echt fijne details toevoegen totdat u klaar bent met behulp van de DynaMesh) maar ik was staat herstelt de oorspronkelijke detail met een combinatie van Alle Project - en de Z Project borstel.
Ik heb de zichtbaarheid van alle andere subpagina's uitgeschakeld zodat alleen het samengevoegd haren/hoofd sub gereedschap en DynaMeshed sub gereedschap kunnen worden gezien. Ik vervolgens de Dynameshed sub tool geselecteerd en hit Alle Project op het palet sub gereedschap. Doen zo projecten sculpturale detail van de zichtbare bron mesh op de momenteel geselecteerde Maas. De resultaten waren meestal goed maar er waren sommige jaggy veelhoekige artefacten. Gelukkig waren deze heel gemakkelijk om schoon te maken met de ZProject -borstel. Deze tool is zoals een handmatige aanpak van het Project al verrichting. Kortom, de manier waarop die het werkt is dat het (ZSub) duwt of (ZAdd) uw werken mazen in de vorm van uw bron mesh trekt. Ik was in staat om te schilderen dat oorspronkelijke detail terug in mijn mesh door afwisselend tussen de ZSub of de ZAdd met de Alt-toets.
Één laatste stap moest uitzoeken wat extra detail met de hark en knijpen borstels en speerpunten te maken.