Het SOMA-Project (2 / 20 stap)

Stap 2: Theorie van de operatie


Allen van de robots in de zwerm gedragsgestoorde en fysiek identiek zijn. Elke robot is geschikt voor het bijhouden van eigener beweging, detecteren en vermijden van hindernissen en communiceren van informatie over de omgeving naar de andere robots. De relatieve positie van elke robot wordt bepaald door een combinatie van ultrasone en infrarood transmissies. Als een groep kunnen de robots maken, toetreden, en de behandeling van een robot verlaten van een netwerk. Het station van het robots terwijl verzamelen en delen van kaartgegevens. De robots herberekenen hun positie ten opzichte van andere robots regelmatig te verminderen fout van de toewijzing. De kaart die de robots bouwen neemt de vorm aan van een raster van bezetting, die is gebouwd door ultrasone ping sensorgegevens en encoder. Verzameld kaart gegevens wordt gedeeld met andere robots en door elke robot wordt gebruikt voor het bepalen van hun eigen weg.

Elke robot kan worden gezien als een systeem dat bestaat uit drie drie blokken: kaart gebouw, plaatsing en de controle-Interface.

Kaart-gebouw
Elke robot verzamelt obstakel gegevens met behulp van een ping van de ultrasone sensor gemonteerd op een servomotor. De motor kan de ping-sensor te verzamelen gegevens van de belemmering voor 180 graden voor de robot. Zodra een wordt afgelezen, de gegevens zijn opgeslagen in een raster van bezetting: een gegevensstructuur waarin de waarschijnlijkheid van een belemmering wordt in de ruimte. Elke cel van het raster (of pixel, in onze uitvoering) toont de waarschijnlijkheid van een belemmering wordt in de ruimte. Zoals robots dezelfde ruimte, dekken als ze het eens over een obstakel wordt op dezelfde locatie die zijn draait donkerder, als ze het eens dat de ruimte duidelijk is, blijkt het lichter.

De kaart wordt dynamisch groter naarmate er meer ruimte wordt onderzocht. De datastructuur is ontworpen om op en af van een SD-kaart worden gewisseld. Elke pagina bevat koppelingen naar nabijgelegen pagina's en nieuwe pagina's worden toegevoegd als ruimte nodig is. De omgeving is opgeslagen in een externe SRAM en onlangs ongebruikte pagina's zijn geschreven naar een SD-kaart op elke robot.

Positionering
Het positioning system houdt spoor van absolute en relatieve positie van elk van de robots in de zwerm. Absolute positionering maakt gebruik van de codeerapparaten met de iRobot maken en heeft Raad ruimte klaar om een digitaal kompas en gyro voor grotere nauwkeurigheid te koppelen. Relatieve positie wordt bepaald door het meten van de time-of-flight (ToF) van ultrasone klanken uitgestoten door elke robot. Door het opnemen van de ToF op drie verschillende punten op elke robot ontvangen van het geluid, kan elke robot triangulate de positie van de robot uitstoten van licht en geluid. De aankondiging van zijn standpunt gelijktijdig robot straalt infrarood licht en ultrasone klanken; de infrarood wordt ontvangen in wezen onmiddellijk door elke andere robot en de ultrasone klanken reizen veel langzamer, dus de afstand en richting van de bron kunnen eenvoudig worden bepaald.

Control-Interface
De controle-interface houdt toezicht op de werking van alle systemen op elke robot en is de belangrijkste kunstmatige intelligentie van de robot. De controle-interface is ook verantwoordelijk voor het onderhoud van het netwerk van de zwerm en alle RF-communicatie. De kunstmatige intelligentie is verantwoordelijk voor het maken van de zwerm, zoals robots worden weergegeven en het behoud van het netwerk, zoals een kaart is gebouwd. De rest van de AI is gewijd aan het obstakel te vermijden en optimaliseren van de dekking van een ruimte kan worden aangepast.

Volledige informatie over het ontwerp en de bouw van het hele project kan worden gevonden in ons Eindverslag.

Gerelateerde Artikelen

Het eerste project van de eerlijke DIY pallet op het internet

Het eerste project van de eerlijke DIY pallet op het internet

Welkom op het eerste project van de eerlijke pallet op het internet.Hier is hoe u kunt ervoor zorgen uw project van DIY pallet niet eindigen uitzien als een aap met een zaag en spijker pistool gemaakt.Ik weet beter dan om tussen een pinner en de insp
Het Repulsine Project

Het Repulsine Project

Update 22/08/2015: Top diffusor nu afdrukbare in twee delen.Update 20/08/2015: Top diffusor nu in een versie die kan worden samengevoegd met de hoogste Golf-schijf.Update 19/08/2015: Top diffusor is finnished, althans voor het model zelf.Krijgt een e
WowWee van Elvis Alive aan het Elivinator Project

WowWee van Elvis Alive aan het Elivinator Project

Hallo iedereen, ik wil u kennismaken met een project dat ik sinds de eerste van het jaar begonnen ben. Dit alles gebeurde toen ik zag de WowWee van Elvis Alive buste. Ik heb gewerkt op een geanimeerde hoofd in- en uitschakelen totdat ik dit gezien. D
De Glen het fornuis Project

De Glen het fornuis Project

Intro:De Glen de kachel Project in zijn kern is een gegevensregistratie experiment dat leest en registreert (via Twitter) 5 temperatuursensoren. Het gaat om software geschreven in Processing, een PicAxe microcontroller, een paar knoppen en een klein
Browser gebaseerde teleoperation voor het LaptopWheels project

Browser gebaseerde teleoperation voor het LaptopWheels project

Welkom terug!Nou, heb ik gewerkt aan enkele nieuwe code kan worden uitgevoerd op de robotic platform van LaptopWheels. Deze specifieke code is voor afstandsbediening bedienen met video-feedback, vanuit een webbrowser, zodat een client-PC geen behoeft
Het AtariPC-project (AKA Atari + PC = vreemd ras van spel)

Het AtariPC-project (AKA Atari + PC = vreemd ras van spel)

Nou, mijn eerste instructable.Ik was van plan op wachten dit toe te voegen aan Instructables totdat het was definitief, maar ik kan niet... voor 2 redenen, 1: het is gewoon te frigging geweldig om te houden in het verbergen van langer, en 2: de wedst
Eenvoudige Tips voor het grote Project foto's

Eenvoudige Tips voor het grote Project foto's

niet iedereen heeft toegang tot dure camera's of software voor beeldbewerking, dit betekent niet dat je niet kan grote project foto's.  Ik heb samen een paar eenvoudige tips over hoe te verbeteren uw foto's zonder nieuwe equiptment of software te kop
Schakelingen zijn leuk Project (het ding heb je bij het arsenaal Project Trick or Treat)

Schakelingen zijn leuk Project (het ding heb je bij het arsenaal Project Trick or Treat)

Dit project is bedoeld ter illustratie van de grondbeginselen van het creëren van een elektrische schakeling.Materialen:Ster of blad2 stuks van koper tape1 LED1 knoopcelbatterij geplaatstSchaarVoordat u begint, kijk naar de LED en opmerken dat er een
Het RoseAce project

Het RoseAce project

kan je zeggen: nog een ander POV display.En je was recht, maar dit eerste één aan het insluiten van een Gumstix (dat is een kleine computer) op haar lemmet: dank aan dat we verbinding maken via wifi naar de blade (ja het wifi-signaal nog steeds bij 1
Van kladjes naar kunst - het venster Project

Van kladjes naar kunst - het venster Project

Bij het huis van het project STPLN in Västra Hamnen is Malmö, Zweden ereen kunstproject genaamd The Window-project waar verschillende kunstenaar versieren de ramen in de ruimte van de co-werken "de Hub" met verschillende kunstwerken. Meestal de
Het Muppet-Project

Het Muppet-Project

Hey allemaal,Zag iemand hier deed het hoofd van een dier voor een kostuum en dacht dat het leek Ace! Ik heb nooit iets als dit in het verleden gedaan... maar omdat het was mijn drummer's 21e verjaardag coming up (zaterdag net voorbij) ik dacht dat he
Het dashboardkastje project

Het dashboardkastje project

Als men terug naar het begin van de auto's kijkt waren ze (nog steeds) rommelig, vies, vette en koud. Rijden opgenomen zoveel knutselen als rijden. Het controleren van olie en smeermiddelen, lopende banden en riemen en de wind in je gezicht piercing
Het CameraSnake-Project

Het CameraSnake-Project

CameraSnake van Dana Freeman op Vimeo.Dit is een koele DIY fotografie-gadget die ik krijg zo veel gebruik van. Het is eenvoudig te maken en werkt groot, hoop ik dat u te genieten.Bedankt,Dana
Gebruik Excel de formule basisfuncties voor het maken van schatting Project

Gebruik Excel de formule basisfuncties voor het maken van schatting Project

In de bouwsector schatten van projecten is uiterst belangrijk. Geld is de drijvende kracht in de meeste bedrijfstakken en de bouwsector is niet anders. Het kan zijn dat een van de meeste geld gedreven industrieën in de hedendaagse cultuur. Om deze re