Stap 4: Fundamentele wiskunde en binaire
Oke, nu voor de meer diepte begrip, ik stel voor u een aspirine recht nu als dit kan pijn!
Laten we beginnen met de basics (die kunnen worden saai voor mensen die over het weten, maar is verplicht voor degenen die dat niet doen): ECDSA-ALGORITME gebruikt alleen integer wiskunde, er zijn geen drijvende punten (dit betekent mogelijke waarden zijn 1, 2, 3, enz., maar niet 1,5, 2,5, enz.), ook het bereik van de getallen is gebonden aan hoeveel bits worden gebruikt in de handtekening (meer bits betekent hogere getallen betekent meer veiligheid naarmate het moeilijker te 'raden' van de kritische nummers gebruikt in de vergelijking), als u zou moeten weten, voor het vertegenwoordigen van gegevens tussen computers gebruik 'bits' is een beetje een 'cijfer' in binaire notatie (0 en 1) en 8 bits vertegenwoordigen één byte. Elke keer dat u een beetje het maximum aantal dat kan worden vertegenwoordigd dubbelspel, met 4 stukjes kunt u waarden 0 tot en met 15 (van in totaal 16 mogelijke waarden), met 5 bits vertegenwoordigen, u kan vertegenwoordigen 32 waarden, met 6 bits, kan u voorstellen 64 waarden, enz... een byte (8 bits) kan 256 waarden vertegenwoordigen, en 32 bits kan vertegenwoordigen 4294967296 waarden (4 Giga)... Meestal ECDSA-ALGORITME zal gebruiken 160 bits totaal, dus dat maakt... Nou, een zeer groot aantal met 49 cijfers in het...
Een andere mathematische constructie die je moet weten is de modulus, die kan worden vereenvoudigd door te zeggen dat het de rest van een deling van de gehele getallen. Dus bijvoorbeeld,: x mod 10 de rest van de divisie van x door middel van 10, die zal altijd een getal tussen 0 en 9, dus 142 mod 10 geeft 2 bijvoorbeeld. Een ander voorbeeld, zou x mod 2, waardoor de 0 voor even nummers en 1 voor de oneven nummers.