Stap 4: LCD-scherm
De LCD geeft onschatbaar inzicht doet wat het voertuig, kritische voor foutopsporing en het fijnstellen van de code. Het ziet er ook cool!
Tijdens het lopen toont het belangrijkste scherm de volgende informatie:
Rij 1:
1. tH = Target rubriek, de loop naar het huidige waypoint;
2. cH = huidige rubriek, de richting die het voertuig eigenlijk kampt
Rij 2:
3. err = fout (in graden) tussen de kop van de doelgroep en kompas post; Dit is een ondertekende waarde die aangeeft welke richting (links of rechts) het voertuig dient te wenden tot het onderscheppen van de post; doel
4. Dist = afstand (meter) naar het huidige waypoint; u zult opmerken het kleine inline-staafdiagram toont de resterende afstand tot dit waypoint.
Rij 3:
5. Snr = Sonar afstand, d.w.z. de afstand tot objecten voor het voertuig. Heeft ook een lijn staafdiagram van 0 tot de maximale detecteerbare afstand;
6. Spd = snelheid van het voertuig (0-255)
Rij 4:
7. mem = geheugen (in bytes) van het vrije geheugen; de Arduino Uno heeft alleen 2k dus ik moest dit nauwlettend;
8. WPT n van x; laat zien waar het voertuig is in de lijst met waypoints.