Stap 2: Concepten achter squash en rek
Nu, tijd voor een theorie.Als je ooit hebt gezien een soort klassieke tekenfilm, zult u merken hoe bouncy en squishy het tekens kunnen bestaan in hun beweging. Squash en rek zijn een van de belangrijkste concepten in animatie. Zonder dat, de animatie ziet er stijf en levenloos.
In deze oefening zullen wij het animeren van een stuiterende bal. Het is een zeer eenvoudig object, maar de beginselen van squash en strekken zeer sterk aanwezig zijn, dus het is zeer goede praktijken.
Voor het aspect van squash, denk aan zwaartekracht en hoe dingen reageren wanneer ze vallen. Als u een cirkeldiagram neerzet, je dat gaat "splat" omdat het bewegende valt maar dan plotseling een hard oppervlak raakt en instort omdat er nergens anders om te gaan. Een object met animatie volgt hetzelfde idee, maar in het algemeen heeft het meer inhoud. In het geval van onze bal, wanneer het raakt de grond, zal het tijdelijk proberen te blijven bewegen, ook al is de grond in de weg. Dit betekent dat het voor een kort moment in de tijd, de vorm zal veranderen (afvlakken een beetje) als het gewicht raakt een hard oppervlak en is gedwongen om te stoppen zijn fatsoenlijk. Dit bouwt ook energie in de bal voor de verandering van richting.
Aan de andere kant, is stretch wat gebeurt wanneer onze bal uit dat hard oppervlak weer opstijgt rebound in een andere boog als het beweegt. De bal gaat van licht afgeplatte horizontaal om te schieten af in een andere richting vanwege de opgeslagen energie. Hierdoor wordt het strekken als het "" voor de nieuwe bestemming bereikt. Dit is wat geeft cartoons die onderscheidend visuele pop!
Hoe is squash en stretch toegepast op meer ingewikkelde animatie? Vele manieren! Als voorbeeld, denk aan hoe u verplaatst wanneer u rechtstreeks in de lucht springen. Eerst crouch u naar beneden om te bouwen van energie, zodat u echt hoog springen kunt (squash). Vervolgens je springen en uw wervelkolom rechtmaakt uit (stuk). Wanneer je land, uw lichaamsgewicht raakt de harde ondergrond en stort weer voor straighten (nogmaals, squash!). Deze acties helpen anticiperen visueel beweging in de animatie, dus het stroomt.
Het bedrag van squash en stretch varieert afhankelijk van de aard van het object wordt geanimeerd. Hoe meer rigide het object, de minder squash en stretch zullen aanwezig zijn.