Stap 1: Een korte blik op animatie methoden
Deze dagen, kan animatie worden gedaan in een verscheidenheid van manieren. Voor deze oefening - de bal bounce - ik zal met behulp van Macromedia Flash en tekenen van frame-voor-frame ter illustratie van de "pletten en rekken"-beginsel, maar u kunt ook andere methoden gebruiken. Het doel van deze tutorial is niet om een diepgaande blik op animatie apparatuur, maar hier is een overzicht van andere methoden en wat je nodig hebt voor hen. U kunt nog steeds volgen naar de opvoeden en aan te passen aan uw gekozen methode.Traditionele animatie:
Dit is de methode ik ben met behulp van met deze tutorial, maar met behulp van Flash in plaats van het potlood en papier. Het is ook bekend als frame-voor-frame animatie, want er geen automatische methode is van het doen van de inbetweens. Dit resulteert in vloeiende, levendige animatie.
Om animeren met papier en een potlood, moet u een lichttafel (of in een snuifje, een vel van plexiglas en een kleine lamp) en een middel om te registreren uw papier. Met andere woorden, een manier om het perfect line-up.
Traditionele animators bereiken met een peg-bar die kan worden gekocht bij kunst aanbod winkels of online. Als u met de real deal gaat, moet u ofwel kopen geperforeerd animatie papier of een animatie punch (geen is goedkoop). Met een beetje geduld en creativiteit kunt u het samenstellen van een peg zullen staaf-van-uw eigen die compatibel is met een standaard 3-perforator in plaats van de standaard registratie van ACME gebruikt in studio's.
Te animeren, net stapel stukjes papier op uw PIN bar en nummer hen als u werken zodat u welke volgorde vertellen kan gaan ze in een oogopslag. De achtergrondverlichting helpt u zien waar uw eerdere tekeningen zijn met betrekking tot u zijn momenteel bezig. Zodra u vertrouwd bent, u kunt uw papier frames krijg een gevoel voor hoe een paar frames tegelijk samen werken spiegelen - zoiets als de flip boeken had u als een kind!
Nadat u animatie, hebt u de frames scannen en vervolgens line-up van de tekeningen goed. Het is zo simpel als de voering van de peg-gaten in de beelden. Dan kunt u hen in uw software van keuze maken van de video van de stilstaande frames laden.
3D animatie:
De beginselen van deze oefening kunnen worden toegepast op 3D. Als u bekend met Maya, 3D Studio Max, Lightwave of een ander 3D animatie software-pakket bent, volgen! Als u de software niet weet, opzoeken enkele elementaire tutorials voordat u deze aan te pakken en ze van de basisprincipes uitleggen moeten van primitieven in 3D-ruimte manipuleren. Deze methode is meer als beeldhouwen dan traditionele animatie is.