Stap 3: Timing
Ten eerste wordt een opmerking - ter vermindering van het aantal tekeningen nodig, meest frame-voor-frame animatie gedaan op tweeën. Dit betekent dat elke tekening wordt gehouden voor twee frames. In sommige gevallen u animatie op degenen (meestal tijdens de zeer snelle actie moet, waar animeren in tweeën zou maken het eruit schokkerig), maar dat zal niet het geval in deze oefening. Standaard framesnelheid is 24 frames per seconde, dus dit betekent dat je normaal gesproken alleen 12 tekeningen voor elke seconde van de animatie doen.
Nu, een ding dat zal u helpen uitzoeken uw timing veel meer is gemakkelijk als u hebt een goede stopwatch en een timing vel maken (in lingo van de animatie, dit heet een "blootstelling blad", "x-blad" of "dope sheet"). Als u de stopwatch laat je tijd uw eigen acties om een beter idee van hoe lang een motie eigenlijk duurt. Het blad dope kunt u van plan bent uw animatie alvorens daadwerkelijk te trekken.
Terug naar het blad dope. U kunt een netwerk ingesteld door het creëren van een standaard blad voor jezelf om te noteren in potlood op, of een werkblad of tabel gebruiken als u liever om dingen te doen digitaal. Het blad dope bestaat hoofdzakelijk uit een tabel dat de verschillende lagen van de notities (in ingewikkelder animaties) aan de bovenkant en de cellen in de tabel frames voor elk van deze lagen van animatie vertegenwoordigen. Zoals u afdalen, vertegenwoordigt het verkeer in de tijd. U markeren uw tekening getallen in de cellen. Sleutelframes (besproken in de volgende stap) worden aangegeven door wordt omcirkeld.
Aangezien we een bal animeren bent, zou het een goed idee om een springkussen bal en speel mee. Observeren hoe lang het duurt om door elke boog, hoe lang die het hangt in de lucht te krijgen. Noteer uw opmerkingen en gebruiken ze voor het bouwen van uw blad dope. Mark naar beneden, zal met de juiste afstand te denken van het verstrijken van de tijd, een tekening voor elke hoogtepunt en staking van de bal maken in uw animatie.