Stap 5: Inbetweens
Maar dat is niet het! Er is meer theorie aan inbetweens dan enkel willekeurig plaatsing ervan.
Animatie werkt omdat onze ogen eigenlijk Vul in tussen de animatieframes. De framesnelheid is zodanig dat het lijkt niet schokkerig. Maar de plaatsing van de tekeningen heeft een enorme impact op hoe onze ogen waarnemen de bewegingen wordt getoond.
Als inbetweens staan nauw met elkaar samenwerken, is de beweging langzamer. Als verder uit elkaar zijn verdeeld, is de beweging sneller. Dit wordt gebruikt in "versoepeling" en "versoepeling uit", waardoor de animatie meer levensecht maken.
In het geval van onze bal, we willen vereenvoudigen en gemak uit de top van elke boog in de bounce. Dit zal het de visuele hang-tijd die u waarnemen in een echte bal stuiteren. Met animatie dit wordt geduwd een beetje verder dan werkelijk gebeurt in het echte leven - gewoon niet hebben hangen in de lucht zo lang het lijkt het zweeft!
De andere kant van dit is dat de bal zal snel vallen op de staking van elke grond en net zo snel vanaf het opstijgen. Nogmaals, dit helpt de visuele aantrekkingskracht.