Stap 5: Gears 101
Toen ik eerst ontwierp dit, had ik geen voorafgaande ervaring modellering van versnellingen. Gelukkig zijn er een heleboel van gidsen en handleidingen op het Internet, en ik vond dit een door Richard| Capolight bijzonder nuttig.
Met de versnelling van de evolvente plugin voor Sketchup is het vrij ongecompliceerd te genereren een versnelling profiel op basis van een paar Invoerparameters en dan push-/ pull het profiel op te maken van een eenvoudige spur-gear.
In meer complexe machines, de hoek van de druk van een versnelling zal invloed hebben op de efficiëntie en het verzet (beweging van de kloof tussen de versnellingen) van het systeem. Dit zal een probleem hier niet omdat onze versnelling zal niet worden spinnen bij die hoog een snelheid en de tolerantie van onze totale systeem kan vrij losse.
De tegenprestatie voor afdrukken in 3d is kritischer: dat elke versnelling tand moet dik genoeg (> 0,7 ~ 0.8 mm) geen pauze onder belasting, en dat is er genoeg ruimte tussen de versnelling tanden (> 0.6 mm) om te voorkomen dat ze smelten samen tijdens het afdrukken. Om deze redenen zullen we een Druk hoek van 25deg, gebruiken om een bredere basis tot de versnelling tanden.
Voor deze combinatie van vistuig, gebruiken wij een stap omlaag verhouding van 1:4, dus dat 4 omwentelingen van de kleine versnelling = 1 revolutie van de Aandrijfas/Cardanas-versnelling. Deze verhouding is van toepassing op het aantal tanden op elke versnelling (8:32) en de straal van de toonhoogte van de versnellingen (3.3 mm: 13.2 mm). De straal van de toonhoogte voor elke versnelling is berekend op basis van de afstand tussen het centrum van de twee tandwielen, dwz de afstand tussen de Aandrijfas/Cardanas en de as.
Aandrijfas/Cardanas ~ as afstand = 16,5 mm = x + 4 x, dus x = 3,3 mm en 4 x = 13.2mm.
Geen genoegen nemen met een eenvoudige spur gear en willen maken gebruik van 3d printen de mogelijkheid om te bouwen van complexe geometrieën, we dit paar van vistuig in visgraat versnellingen zal veranderen. Dit kan worden gedaan door het draaien van de bovenz─│de van elke versnelling door hetzelfde bedrag, ten opzichte van de versnelling tanden (bijvoorbeeld roteren door een Halftand), en vervolgens mirroring die sectie om te vormen van de andere helft van de versnelling. Met visgraat versnellingen, zal de paar versnellingen zelf centreren en zal niet schuif uit langs de as.