Stap 7: Krijgen Trotteur - speler Controller Script voortgezet
Zullen we een animatie staat voor Jumping en daalt, en ook wat meer code controle dingen.
Laten we beginnen met twee meer parameters toe te voegen aan onze speler Animator. Toevoegen van een float genaamd ' vSpeed'' en een Bool genaamd 'Ground'. Wij zullen vSpeed gebruiken om te houden van onze verticale snelheid en grond zal worden om te helpen ons detecteren wanneer ons karakter is op de grond, waardoor een meer realistische sprong. (Springen door de lucht zonder te raken de grond lijkt meer op vliegen).
Terug in het venster van de scène, door een nieuwe, lege spel-Object te maken. Noem het groundcheck en een 2D-cirkel Collider aan toevoegen.
Sleep de nieuwe Collider in het speler-object in het venster van de hiërarchie. Wijzig de straal van groundcheck de collider tot 0,1 en het y transformatie positie wijzigen op -1. Dit brengt een kleine kleine cirkel recht onder de voeten van de Robots. Ook het label als speler en zet in op de speler laag.
Nu laten we updaten onze reiszak voor het gebruik van onze nieuwe parameters en plaatst u de programmacode in de plaats te maken Robot springen wanneer SPATIEBALK wordt gedrukt.
Uw RobotController script als volgt te werk.
Terug naar de Robot Controller Script in het itemvenster en zorg ervoor dat wat Is grond aan alles behalve speler ingesteld. Alles selecteren, vervolgens opnieuw openen van het dialoogvenster en schakel de speler uit. (Bedankt c0)
In de volgende stap zullen we creëren een Animator blend boom om springen en vallen.