Stap 4: Voeg een Player
Klik op GameObject in de bovenste menubalk, selecteer leeg maken
Selecteer uw nieuwe lege doel van het spel in de hiërarchie-venster, en over in het itemvenster, zijn naam te veranderen Player.
Vervolgens een Sprite Renderer Component toevoegen, te vinden onder Rendering.
In de projectmap activa/sprites, vinden van de Idle_Sprite, klik op het kleine driehoekje naast het en sleept u een van de afbeeldingen in de waarde van de Sprite van de sprite renderer component.
We moeten een paar meer onderdelen voor onze speler. Eerst een Rigidbody2D uit de Physics2D opties toevoegen.
Als u nu op de knop play drukt, zal ons speler via de navigatiebalk vallen. Ga het uitproberen.
We zullen vaststellen dat door het toevoegen van een paar versnellers. Enigszins teller intuïtief, zullen wij toevoegen een cirkel collider aan onze voeten en het lichaam, en een vak collider aan ons hoofd.
Nu, als we druk op play, onze kleine robot zal de uitrol op zijn rug als een cirkel bottomed robot. Vaststellen dat door te controleren of het selectievakje vaste hoek en vervolgens wanneer u op play drukt, uw robot moet vallen op de navigatiebalk en rusten er mooi.
Hij is een beetje groot voor mijn smaak, dus ik zijn grootte in transformatie naar.75 x en.75 veranderde y.
Dan ik rommelde met de positionering van de navbar en robot totdat ik blij was.
Nu is een goed moment om uw scène opslaan, geef het een naam die voor jou goed voelt en opslaan.