Stap 15: Bom kuitschieten
Het eerste wat dat we nodig hebben is een Prefab van onze bom. Navigeer naar de map prefab en maak een nieuwe prefab, noem deze bom. Sleep het object van de bom in de bom prefab. Verwijder de oorspronkelijke bom-Object in de objectenstructuur zodra u het hebt als een Prefab.
Maak een nieuwe quad object naam BombSpawn. Plaats het bovenstaande de camera controleren in de weergave van de hoofdcamera of in het spelvenster.
Maak een nieuw script in uw scriptmap met de naam BombSpawner en geef het de volgende code.
Eerst maken de BombSpawn een kind van de hoofdcamera bezwaar door het in de camera via de hiërarchie-venster te slepen.
Sleep nu het script naar het BombSpawn-object in het venster van de hiërarchie. Nu met BombSpawn in het itemvenster geopend, sleept u de bom prefab naar de kleine driehoek Obj in de scriptcomponent geëtiketteerd.
We moeten toevoegen een if verklaring terug in onze bom script (vanaf laatste stap) naar het vertragen van de bommen vallen tot nadat de speler heeft begon te lopen op de regel. Een snelle check in mijn scène toont de hand achter 7. iets dus ik de druppels uitstellen zal tot het moment dat de bommen zijn verleden 12.
Hier is het gewijzigde script van de bom.
Robot kan nu op de lijn springen en een beetje lopen voordat de bommen vallen... Probeer het uit. Nog steeds niet zeer uitdagend. Laten we het BombSpawn-object dupliceren!! Gewoon het verplaatsen over een beetje, en we hebben twee paaibestanden bombarderen, let's play.