Stap 7: Lock/verbergen Cursor
Maak een nieuwe Javascript-Script genaamd "Menu."
We beginnen door toevoeging van het meest fundamentele element van het Menu voor een first person shooter: vergrendelen en verbergen van de muis bij spel.
/ / True als het menu geopend is en muis ontgrendeld is
varMenuOpen:boolean = false;functionStart() {}
UpdateCursorLock();
}functionUpdate() {}
Controleer of de menuknop werd uitgebracht
if(input.GetButtonUp("MenuOpen")) {}
MenuOpen =! MenuOpen;
UpdateCursorLock();
}
}Telkens wanneer de Gui moet worden genoemd
functionOnGUI() {}
if (!. MenuOpen) {}
Tekenen van het dradenkruis
Centreren van de tekst binnen het label
varcenteredStyle=GUI.skin.GetStyle("Label");
centeredStyle.alignment=TextAnchor.MiddleCenter;
Tekenen van het label in het midden van het scherm
GUI. Label(rect(screen.Width/2-50,screen.Height/2-25,100,50),"+",centeredStyle);
}
}
functionUpdateCursorLock() {}
Screen.lockCursor=! MenuOpen;
Screen.showCursor=MenuOpen;
}
Om het Menu op de scène, we maken een leeg Object van het spel (GameObject > leeg maken).
Laten we noemen dit "Menu".
Sleep het script aan het menuobject.
Later gaan we meer functionaliteit toevoegen aan dit.
Laten we toevoegen een Menu Open / Close button
Bewerken > Projectinstellingen > Input.
Open de "assen."
Onder de grootte in de Manager van de Input, de omvang te 21 te bewerken.
Naam wijzigen van een van de nieuwe ingangen te worden genoemd "Open Menu" erin, stel de "positieve Button" als "escape"