Stap 1: Game design
Oke, laten we beginnen de game-design. In dit voorbeeld zullen we hebben drie kamers, sommige objecten, en een draak. Het algemene verhaal van het spel is:
- Ontdek de kamers, begrijpen dat je opgesloten. Er is een deur, maar ze is vergrendeld.
- in een kamer vind je twee schatkisten. Een teken zegt dat u de sleutel van de deur in één, en de dood in de tweede vindt (als u niet wilt om te doden van de speler, natuurlijk kunt u het verhaal!)
- zoals de chests vergelijkbaar zijn, moet u iemand anders te vragen. De dragon kan helpt je, je hoeft alleen op te lossen een raadsel.
- praat met de draak, antwoord op het raadsel, open de borst, krijgen de sleutel, de deur ontgrendelen.
- dat is alles!
Zijn een vrij klein wild, maar we zullen zien alle van de belangrijkste aspecten van game-design. Laten we beginnen met het tekenen van de wereldkaart. In interactieve ficties spelletjes zijn kamers richtingen de belangrijkste punten van de kardinaal (Noord, Zuid, Oost, west). Wij zullen deze richtingen gebruiken.
Kamers:
- Eerste kamer, met deur
- Schatkamer
- Dragon kamer
Objecten:
- twee schatkisten
- één sleutel verborgen in een borst
- een deur
Tekens:
- een draak
Kan het een goed idee om toe te voegen wat spullen zodat het spel realistischer. We zullen het niet in deze tutorial, maar u zal zitten kundig voor het zelf doen.